گردشگری جزو مهم‌ترین صنایع مولد است

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: گردشگری یکی از مصادیق شعار سال بوده است و از مهم‌ترین صنایع مولد و از عوامل مهم تولید ثروت خواهد بود.

یوسف مغروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: گردشگری یکی از مصادیق شعار سال بوده و از مهم‌ترین صنایع مولد و از عوامل مهم تولید ثروت خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱، ادامه داد: به بسیاری از تاکیدها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بخش در خراسان شمالی، جامه عمل پوشانده نشده است.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: نابسامانی و توجه نکردن به نیاز ۲۶ هزار بافنده و نبود زنجیره تولید از مشکلات حوزه صنایع دستی در استان خراسان شمالی است، همچنین نبود برنامه در خصوص آزادسازی و تملک اراضی مناطق باستانی و گردشگری مانند عمارت مفخم، امامزاده سیدعباس، ارگ بلقیس، تپه نادری و همچنین ضعف زیرساخت‌ها و راه دسترسی از دیگر مشکلات گردشگری این استان است.

وی گفت: از حضور نداشتن وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان خراسان شمالی گلایه دارم، زیرا این موضوع از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان است.

کد خبر 597990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.