پاکسازی بیش از ۹۰ هزار مترمربع دیوارنویسی در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۹۰ هزار مترمربع از دیوارنوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز نصب شده در سطح شهر، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون توسط بیش از شش هزار نفر از پاکبانان خدمات شهری در مناطق سیزده‌گانه این کلان‌شهر پاکسازی شد.

سیدمحسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، دیوارنویسی تبلیغاتی و نصب برچسب‌های مختلف روی دیوارهای شهر، به یکی از مهم‌ترین معضلات شهری تبدیل شده است که علاوه بر نازیبایی محیط شهری، با ایجاد نارضایتی در میان شهروندان، حقوق آنها را نیز پایمال می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به غیر از اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته، ممنوع است و هرگونه نصب تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیرمجاز نقض آشکار حقوق شهروندی است و به‌طور جدی با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: به‌منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری و با تلاش شبانه‌روزی بیش از شش هزار پاکبان خدمات شهری، از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ بر ۹۰ هزار مورد امحا و پاکسازی دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز در سطح شهر انجام شده است که در این میان، بیشترین میزان در مناطق دو، سه و هشت انجام شده است و بیشترین تبلیغات به ترتیب مربوط به صنوف لوله‌بازکنی، تخلیه چاه و تأسیسات بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نیروهای خدمات شهری به‌صورت روزانه و دوره‌ای عملیات امحای دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز را انجام می‌دهند، لذا از تمام شهروندان و صنوف مختلف تقاضا می‌شود به‌منظور افزایش زیبایی محیط شهری از نصب برچسب دیوارنویسی در فضاهایی به غیر از فضاهای تعیین شده و مجاز خودداری کنند.

رهنمایی اضافه کرد: بر اساس ضوابط، برای برخورد با صاحبان این تبلیغات در مرحله اول به آنها اخطاریه ابلاغ می‌شود تا نسبت به پاکسازی تبلیغات خود اقدام کنند و در صورت پاکسازی نکردن توسط صاحبان تبلیغات، این پاکسازی‌ها توسط نیروهای خدمات شهری انجام می‌شود و صاحبان تبلیغات نیز جریمه خواهند شد.

کد خبر 597958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.