عملکرد شورای شهر رشت رضایت‌بخش است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در سال نخست، فعالیت و عملکرد شورای اسلامی شهر در انجام وظایف رضایت‌بخش بوده است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال نخست فعالیت، شورای اسلامی شهر رشت به وظایف و تکالیف خود در موعد مقرر عمل کرده است و در نخستین اقدام سیدمحمد احمدی را به عنوان شهردار رشت در سمت خود ابقاء کرد، اما به دلیل مشکلاتی اداری حکم وی صادر نشد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با تشکیل جلسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن سیدامیرحسین علوی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کرد و حکم انتصاب وی از سوی استاندار گیلان صادر شد، افزود: سیدامیرحسین علوی ویژگی‌هایی داشت و برنامه‌هایی را به شورای اسلامی شهر ارائه کرده بود که توانست رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر رشت را کسب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: سیدامیرحسین علوی در انجام فرایند برنامه‌های خود آن طور که پیش‌بینی می‌شد، نتوانست در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و توسعه شهر رشت نظر اعضای شورای اسلامی شهر را جلب کند و پس از چندین مرحله طرح سوال و استیضاح با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر از سمت خود برکنار شد و «سیدمجتبی خدمت‌بین‌دانا» از بدنه شهرداری رشت به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: سیدمجتبی خدمت‌بین‌دانا مورد وثوق کارکنان شهرداری و فردی باتجربه است که سابقه سرپرستی شهرداری رشت را نیز در کارنامه دارد و در مدت بیش از دو ماه تصدی سرپرستی شهرداری عملکرد بسیار خوبی داشته و تعداد زیادی از کارهای متوقف و راکد شهرداری توسط وی ساماندهی شده است.

واثق‌کارگرنیا تاکید کرد: در سال نخست فعالیت شورای اسلامی شهر، تمام لایحه‌های پیشنهادی شهرداری از جمله بودجه دو هزار میلیارد تومانی ۱۴۰۱ توسط اعضای شورای اسلامی شهر به نحو احسن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفت و بودجه با ۲۰ میلیارد تومان بیشتر تصویب و ابلاغ شد تا شهردار بتواند برنامه‌های عملیاتی خود را اجرا کند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در طول سال نخست فعالیت خود، طرح‌ها و لوایح پیشنهادی مختلف شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی را با دقت و حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار داد و به صورت قانونی آنها را مصوب کرد و در بخش نظارتی نیز هر کجا ایراد و اشکالی در شهرداری وجود داشت، تذکرات لازم را به شهردار داده است. به منظور شفاف‌سازی، تمام جلسات شورای اسلامی شهر رشت از طریق سایت شورای اسلامی شهر به صورت زنده برای شهروندان پخش می‌شود و در مجموع عملکرد شورای اسلامی شهر در سال نخست فعالیت، رضایت‌بخش بوده است.

کد خبر 597945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.