می‌توانیم به مراحل بالاتر جام‌جهانی صعود کنیم/دوست دارم بهتر از گذشته برای سپاهان بازی کنم

«بازی‌های کشورهای اسلامی، پیش‌مقدمه خوبی برای رقابت‌های جام‌جهانی _که چند ماه دیگر در لهستان شروع می‌شود_، بود. امیدوارم با پشتیبانی و مسابقات دوستانه‌ای که فدراسیون تدارک می‌بیند، در جام‌جهانی هم نتیجه خوبی کسب کنیم و از گروه بالا بیاییم؛ زیرا موضوع دور از دسترسی نیست.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق شد مقام سوم رقابت‌ها را به دست آورد؛ این در حالی است که ملی‌پوشان کشورمان شانس رسیدن به فینال و کسب مدال طلا را داشتند اما به نظر می‌رسد کمی در این مسابقات بدشانس بودند.

کمتر از هفت ماه دیگر، جام جهانی هندبال آغاز می‌شود که می‌توان گفت رقابت‌های کشورهای اسلامی به نوعی بازی تدارکاتی برای آمادگی در این رقابت به حساب می‌آمد. خبرنگار ایمنا، درخصوص شرایط تیم ملی و اردوی زردپوشان اصفهانی، گفت‌وگویی با محمد سیاوشی دروازه‌بان تیم ملی هندبال و سپاهان داشته است که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از رقابت‌های کشورهای اسلامی بگویید. این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شش تیم برای بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرده بودند که عربستان با تیم کامل خود آمده بود، تیم ترکیه هم قوی بود اما با شش اختلاف شکستشان دادیم؛ قطر دو سه بازیکن اصلی خود را نداشت ولی جایگزین‌های بزرگ و خوبی برای حضور در مسابقات پیدا کرده بود. ایران هم در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که تیم و مربی بزرگی داریم و هیچ زمان نباید از خودمان بگذریم؛ بلکه باید همیشه به خودمان روحیه دهیم و بدانیم که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

در این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی، اراده انجام کارهای بزرگ از عربستان شروع شد و بازیکنان متوجه شدند که می‌توانند حرکت‌های بزرگی انجام دهند و خدا را شکر دسته پر و با مدال برنز به ایران برگشتیم.

نظر شما راجع به سرمربی خارجی تیم ملی و دو دستیار ایرانی او یعنی مرتجی و شاه‌نشین چیست؟

کادر ما جوان و باتجربه است؛ مرتجی و شاه‌نشین از بزرگان دوره بازیکنی خود بودند و درحال‌حاضر هم از مربیان بزرگ و خوب ایران هستند. «وسلین» جایی برای تعریف ندارد زیرا همه دنیا او را می‌شناسند، وقتی می‌بینیم همه با این مربی عکس می‌گیرند یا در سالن تماشاگران ایستاده برای او دست می‌زنند، افتخار می‌کنیم که سرمربی ما است.

جام جهانی هندبال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌های کشورهای اسلامی، پیش‌مقدمه خوبی برای رقابت‌های جام جهانی که شش هفت ماه دیگر در لهستان شروع می‌شود، بود. امیدواریم با پشتیبانی و مسابقات دوستانه‌ای که فدراسیون تدارک می‌بیند در جام جهانی هم نتیجه خوبی کسب کنیم و از گروه بالا بیاییم، زیرا موضوع دور از دسترسی نیست. مطمئن هستم می‌توانیم به عنوان تیم دوم بعد از اسپانیا به مرحله بعد صعود کنیم فقط باید همه بازیکنان، فدراسیون، مربی‌ها و جامعه هندبال دست به دست هم دهیم تا حواشی را کم کنیم و یک صدا به کار خود چنگ بزنیم تا به مقصد برسیم.

در بازی با قطر همه تیم نسبت به داوری اعتراض داشتند، نظر شما درخصوص این موضوع چیست؟

بازی را کمی بد شروع کردیم؛ دلیل آن شاید این است که از نام قطر ترسیده بودیم اما به مرور دیدیم که توانایی در دست گرفتن بازی را داریم؛ اشتباهات فردی بود و داورهای ترک هم داوران درجه یکی نیستند. نمی‌خواهم راجع به داوران صحبت کنم زیرا در فشار بازی پا به پا اشتباه پیش آمد و به ضرر ما تمام شد، درنتیجه نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. اگر می‌توانستیم این بازی را پیروز شویم، قطعاً قهرمان بودیم.

برای فصل جدید لیگ برتر هم در سپاهان حضور دارید، راجع به شرایط این تیم و هدف‌گذاری که دارید بگویید؟

امسال توانستیم دو ملی‌پوش جذب کنیم؛ یک سال شلوغ در انتظار ما است زیرا مسابقات لیگ برتر، جام جهانی و باشگاه‌های آسیا را داریم. هدف سپاهان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا است که باید در این رقابت‌ها بدرخشیم؛ همه یکدل شدیم که این کار انجام دهیم و می‌دانم باشگاه بزرگ سپاهان هم تدارکات لازم را برای مقام‌آوری در جام باشگاه‌های آسیا فراهم می‌کند. خوشحالم که در جمع طلایی‌پوشان حضور دارم و اینجا به خانه خودم تبدیل شده است. دوست دارم امسال بهتر از پارسال برای سپاهان بازی کنم.

کد خبر 597941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.