تکمیل سالن اجلاس در روند مناسبات بین‌المللی اصفهان اثرگذار خواهد بود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های چند دوره اعضای شورای شهر و شهرداران برای ساخت مجموعه‌سالن اجلاس، گفت: با کمک مدیران استان و شهرستان این مجموعه ارتقا یافت و تکمیل آن قطعا در روند مناسبات بین‌المللی اصفهان اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی شامگاه جمعه _ بیست‌وهشتم مردادماه_ در حاشیه بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: در سفر معاون وزیر امور خارجه به اصفهان پیشنهادهای خوبی مطرح شد به ویژه آنکه اکنون طرح دیپلماسی اقتصادی مطرح است و یکشنبه آینده کلیت آن در مجلس به تصویب می‌رسد.

وی با اشاره به جزئیات طرح دیپلماسی اقتصادی افزود: کمیته‌ای به نام دیپلماسی اقتصادی در مجلس تأسیس شد و با رایزنی وزیر امور خارجه کمیته مشترکی بین ما و وزارت امور خارجه شکل گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های مجلس و وزارت امور خارجه درباره این طرح، خاطرنشان کرد: در نتیجه این جلسات قرار شد طرح دیپلماسی اقتصادی با همکاری وزارت امور خارجه اجرا شود.

وی با اشاره به تلاش‌های چند دوره اعضای شورای شهر و شهرداران برای ساخت مجموعه سالن اجلاس گفت: با کمک مدیران استان و شهرستان این مجموعه ارتقا یافت که تکمیل آن قطعاً در روند مناسبات بین‌المللی اصفهان اثرگذار خواهد بود.

مقتدایی دعوت از رئیس کل بانک مرکزی برای بازدید از این مجموعه را در دستور کار دانست و ادامه داد: در صورت همکاری مسئولان دفتر نمایندگی وزارت امور در اصفهان می‌توانیم از سفیران خارجی برای بازدید از سالن اجلاس دعوت کنیم همچنین اگر ایده کنسولگری‌ها مفید تشخیص داده شود، شهردار اصفهان نیز برای واگذاری زمین در این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

وی واگذاری زمین برای ایجاد کنسولگری در این منطقه را نقطه امیدبخشی دانست و تاکید کرد: مردم اصفهان نیز بی‌صبرانه مشتاق هستند که هزینه پرداخت شده برای ساخت سالن اجلاس برای این شهر ثمری داشته باشد و امیدوارم به نتایج بسیار خوب در کوتاه‌ترین زمان برسیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با شرایط امروز کشور و نوع دیپلماسی همسایگان و ارتباطات پارلمانی می‌توان از این ظرفیت به نفع کشور استفاده کرد.

کد خبر 597898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.