واکسن کرونا برای زنان باردار بی‌خطر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا برای استفاده در زمان بارداری بی‌خطر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر زنان باردار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، اطلاعات مربوط به بیش از ۱۹۱ هزار زن کانادایی را مورد ارزیابی قرار دادند؛ حدود چهار درصد از زنان باردار که واکسن کرونا دریافت کردند در عرض یک هفته پس از اولین دوز خود و حدود هفت درصد پس از دوز دوم، یک عارضه سلامتی جدی داشتند.

در مقابل سه درصد از زنان باردار واکسینه نشده، عوارض سلامت مهم مشابهی را گزارش کردند به صورتی که از فعالیت‌های روزانه خود بازماندند. رایج‌ترین عوارض مهم سلامتی پس از دوز دوم در زنان باردار، احساس ناخوشایندی عمومی، سردرد، میگرن و عفونت دستگاه تنفسی بود.

طبق مطالعات انجام شده در میان گروه کنترل از افراد غیرباردار واکسینه شده، حدود شش درصد پس از نخستین دوز و ۱۱ درصد پس از نوبت دوم، یک عارضه سلامتی را گزارش کردند. به گفته محققان سقط جنین یا مرده‌زایی رایج‌ترین پیامد نامطلوب بارداری گزارش شده بود، اما تفاوت معناداری بین میزان آن‌ها در زمان واکسینه شده و واکسینه نشده وجود نداشت.

تقریباً دو درصد از زنان باردار واکسینه نشده و ۱.۵ درصد از زنان باردار واکسینه شده، سقط جنین یا مرده‌زایی را طی هفت روز پس از دریافت هر دو دوز از واکسن‌های کرونا تجربه کردند؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که واکسن‌های کرونا برای استفاده در دوران بارداری بی‌خطر است.

کد خبر 597894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.