۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
طلا و سکه چقدر ارزان شد؟

در هفته‌ای که گذشت با سقوط بهای اونس طلای جهانی و همچنین کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی، قیمت‌ سکه و طلا نیز در بازار با کاهش همراه شد؛ به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا حدود ۶۰ هزار تومان ارزان شده است.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران علیرغم اینکه اونس جهانی طلا در هفته پیش از هفته‌ای که گذشت (هفته منتهی به بیست و یکم مردادماه) در مسیر صعودی قرار داشت، در هفته اخیر مسیر حرکت خود را تغییر داده و شروع به ریزش کرد.

از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز نرخ ارز همچنان روند کاهشی خود را ادامه داد؛ بر این اساس با کاهش ۵۰ دلاری هر اونس طلا در جهان و افت قیمت‌ها در بازار ارز در داخل، قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی نیز با کاهش همراه شد. در حال حاضر هر اونس با کاهش ۵۰ دلاری به ۱۷۵۴ دلار رسیده است این در حالیست که در پایان هفته پیش‌تر، از ۱۷۹۶ دلار هم فراتر رفته بود و در آستانه ۱۸۰۰ دلار قرار داشت.

با توجه به آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۹۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

همچنین نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۴۲۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به ترتیب (نیم‌سکه) هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و (ربع سکه) چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شدند.

قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۵۴۳ هزار تومان در پایان هفته قیمت‌گذاری شد که ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته کاهش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به طور متوسط ۵۸ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به حدود یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز در پایان هفته یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۳۴ تومان قیمت داشته است.

حباب سکه به یک میلیون تومان نزدیک می‌شود

همانطور که اشاره شد، انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا طی یک هفته اخیر با کاهش قیمت همراه بوده‌اند؛ این در حالیست که نرخ ارز و قیمت هر اونس طلا نیز کاهشی بوده است؛ بنابراین حباب سکه نیز با کاهش مواجه شده است. در حالی که تا پیش از یک هفته اخیر، هر قطعه سکه تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز دارای حباب بود، در این هفته حباب سکه هم کاهش داشته است. حباب سکه در حال حاضر در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 597881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.