مشارکت کشورهای همسایه در تکمیل سالن اجلاس اصفهان

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: این آمادگی در وزارت امور خارجه و به‌ویژه بخش اقتصادی آن وجود دارد که با کشورهای همسایه برای تکمیل این سالن وارد مذاکره شود.

مهدی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید از مرکز همایش‌های اصفهان اظهار کرد: با اینکه سال‌ها به عنوان سفیر چین، روسیه، آلمان و اتریش فعالیت کردم و تقریباً ۱۲۰ کشور جهان را دیده‌ام، اما چنین مجتمعی را ندیده بودم.

وی چین را یکی از باسابقه‌ترین کشورهای جهان در ساخت چنین مجتمع‌های بزرگی دانست و افزود: می‌توان گفت که سالن اجلاس اصفهان از ساخته‌های کشورهای پیشتاز در این زمینه نیز کامل‌تر بوده و باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران و حتی یکی از بهترین سازه‌ها در منطقه است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد: به زودی این مجتمع تکمیل و اجلاس بین‌المللی در این مکان برگزار شود.

وی گفت: درخواستم از مسئولان این است که هر چه زودتر این مجتمع را تکمیل کنند تا برای برگزاری مجامع بین‌المللی از جمله اجلاس شانگهای، اکو و حتی WTO بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت سالن اجلاس اصفهان خاطرنشان کرد: این آمادگی در وزارت امور خارجه و به ویژه بخش اقتصادی آن نیز وجود دارد که با کشورهای همسایه برای تکمیل این سالن وارد مذاکره شود.

کد خبر 597877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.