ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضرورت دارد

دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان در راستای مشارکت بخشی برای توسعه شهر نشست صمیمی با شهردار تیران گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با هفته ملی مشارکت‌های اجتماعی نشست صمیمی دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان تیران با مدیریت شهری و تجلیل از سمن‌های برتر برگزار شد. برگزاری چنین نشستی که در گذشته مدیریت شهری بی‌سابقه بوده فرصتی شد تا ظرفیت‌های مردمی به ویژه در حوزه جوانان برای رفع دغدغه‌های شهری به کار گرفته شود.

توسعه شهری با به‌کارگیری ظرفیت مردمی

حسن حجتی، شهردار تیران در این نشست بر ضرورت مشارکت مردم در غالب سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه شهری تاکید و اظهار کرد: زمینه سازی فعالیت جوانان برای توسعه شهری و رفع دغدغه‌های اجتماعی را راهبردی هدفمند و ضروری در پیشرفت و توسعه شهر دانست.

وی افزود: سپردن کار شهر به مردم در پیشرفت هر چه بیشتر فعالیت‌ها مؤثر بوده و مدیریت شهری در دوره جدید به این امر توجه ویژه‌ای دارد.

شهردار تیران ادامه داد: تلاش‌هایی که سمن‌ها در حوزه فرهنگی، عام‌المنفعه، ازدواج و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌دهند به رشد شهر و شهروندان کمک کرده و مدیریت شهری حامی آنان است.

شهردار تیران با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضرورت دارد، تصریح کرد: حرکت مردمی در این حوزه اثربخش بوده و موجب خیر و برکت و کاهش دغدغه‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسه مردم نهاد در حوزه جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو دغدغه‌های شهر و نقشی مهم در حفظ محیط زیست دارد و یک جریان مردمی به این موضوع پرداخته و درآمد آن برای رفع دیگر نیازهای شهری صرف می‌شود.

دبیران سازمان‌های مردم نهاد در این نشست از ظرفیت‌ها، عملکرد و توانمندی‌های خود سخن گفتند و ارائه گزارشی از فعالیت‌های آنان انجام شد.

کمک به تأمین نیازی بازی کودکان، اوقات فراغت و ازدواج جوانان

دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان تیران از اقدامات خیرخواهانه، فرهنگی و ازدواج جوانان صحبت کردند و عملکرد خود را در این حوزه‌ها تشریح کردند.

طاهری دبیر سمن ارمغان شادی با اشاره به فعالیت‌های جدید این مؤسسه در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، اظهار کرد: جشن آرزوها برای کودکان بی‌بضاعت فرصتی شد تا آنان به نیازهای شادی و آرزوهای خود برسند، همچنین توزیع میوه در فصل‌های مختلف سال برای خانواده‌های نیازمند و همچنین کمک به اوقات فراغت و تحصیل فرزندان آنان با مشارکت خیران انجام می‌شود.

مسعود دادخواه دبیر جمعیت دستان زندگی هم به جمع‌آوری پسماند پلاستیک و کاغذ شهروندان اشاره کرد و گفت: مواد بازیافتی فرصتی برای درآمدزایی و کمک به خرید تجهیزات پزشکی نیازمندان شده است. همکاری مردم در این کار خیر چشم‌گیر بوده و تاکنون کمک‌های زیادی به بیماران نیازمند شده است.

دبیر کانون نسل جوان فردا هم در حوزه فرهنگی و برگزاری رویدادهای فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به تشریح فعالیت‌های خود پرداخت.

پیش بینی برنامه‌های آموزشی و مداخلات روانشناسی و ترویج ازدواج آسان از فعالیت‌های دو سمن ازدواج بود که در این نشست بیان شد.

عملکرد کارآمد جوانان در توسعه شهری

مهدی مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این جلسه به فعالیت ۱۱ مؤسسه مردم نهاد جوانان در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: عملکرد این نهادهای مدنی و نقش جوانان در توسعه شهری داشته و در سطح استان هم تعدادی از این مراکز پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی جوانان توانسته در رفع برخی از مشکلات شهر مؤثر باشد و دستاورد مؤثری را به همراه بیاورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون خاطرنشان کرد: جامعه برای برون رفت از مشکلات نیازمند کنشگری اجتماعی و فعالیت‌های هماهنگ بین بخشی است.

به گزارش ایمنا، در نشست صمیمی مدیریت شهری با سمن‌های جوانان تیران که مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره ورزش و جوانان و کارشناس جوانان شهرستان حضور داشتند حمایت از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان توسط مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و از پنج سمن فعال شهر تجلیل شد.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضرورت دارد

ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضرورت دارد

کد خبر 597868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.