تسهیلات حمایتی صندوق از هنرمندان در سال جاری افزایش خواهد یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژه‌بینی دولت برای حمایت از هنرمندان فعال و پیشکسوت خبر داد و گفت: تسهیلات حمایتی صندوق از هنرمندان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه دیدار با خانواده شهید جواد بای در شهرستان رامیان استان گلستان، اظهار کرد: در پروژه های مهم ملی سهم ویژه‌ای برای حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده و پشتیبانی از هنرمندان فعال شامل پیشکسوتان عرصه هنر نیز خواهد شد.

وی افزود: میزان تسهیلات حمایتی از هنرمندان فعال در صندوق هنر افزایش خواهد یافت و به دستور ویژه رئیس جمهور برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت هم صندوق پیشکسوتان کشور برنامه های متنوعی طراحی کرده است.

اسماعیلی همچنین به حضور در منزل شهید بای اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد آمادگی دارد یادمان شهید جواد بای در شهر رامیان بنا شود و در این خصوص، مسوولان شهرستان از حمایت های مادی و معنوی فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند خواهند بود.

جواد بای از شهدای فرهنگی و هنرمند استان گلستان است که چهارم خردادماه به همراه سرگرد قاسم زمانی در حالی که با هواپیمای اف هفت در منطقه انارک شهرستان نایین در حال آموزش تیراندازی بود، به علت نقص فنی هواپیما، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید بای متولد سال ۱۳۷۵ شهرستان رامیان در گلستان و دارای مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک بود که سال ۹۴ وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره دانشگاهی در حال سپری کردن دوره تکمیلی بود.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آقد قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و روحانیون استان در این مراسم حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 597852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.