ششجوان در انتظار آسفالت/وعده استاندار عملی می‌شود؟

آسفالت معابر ششجوان مطالبه ۳۰ ساله اهالی است و حرف امروز و دیروز نیست؛ ساکنان ششجوان به وعده سفر استاندار دلخوش کرده بودند تا با آسودگی‌خاطر به استقبال فصل سرما بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۳۰ سال است که ششجوان به شهر بوئین‌میاندشت الحاق و یکی از محله‌های شهر شده است، اما نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته بلکه عقب‌گرد نیز داشته است. زمستان‌ها ساکنان با مشکل تردد ناشی از تجمع گل‌ولای در خیابان‌ها و کوچه‌ها مواجه هستند، تابستان‌ها نیز گردوخاک حاصل از تردد در میانه کوچه‌های خاکی، موجب آلودگی هوا و نفوذ خاک به منازل شهروندان می‌شود.

در سفر استاندار اصفهان به شهرستان بوئین‌میاندشت و بازدید از محله ششجوان، با توجه به نامناسب بودن وضعیت معابر و خیابان‌های این محله از شهر به دلیل نبود آسفالت، مصوبه تخصیص ۲۰۰ تن قیر به ششجوان در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان و استان به تصویب رسید. شهروندان از این وعده استاندار خوشحال شدند و امید داشتند که زمستان ۱۴۰۱ را متفاوت آغاز کنند؛ تصور بر این بود که مطالبه دیرینه ششجوانی‌ها محقق می‌شود، اما چند ماه از این مصوبه می‌گذرد و وعده‌ها عملیاتی نشده است.

ششجوان از حداقل خدمات محروم است

محمدصدیق یکی از شهروندان بوئین‌میاندشت می‌گوید: ۳۰ سالی است که ششجوان به شهر ملحق شده، اما از حداقل خدمات که آسفالت کوچه و معابر باشد محروم مانده است، ششجوان روستا بود حداقل از طریق طرح هادی کوچه‌هایش آسفالت شده بود.

وی می‌افزاید: با اجرای پروژه فاضلاب شهری محله ششجوان و ترمیم نشدن ترانشه‌ها، شاهد گردوغبار و گل‌ولای هستیم که نفس‌ها را گرفته و آسایش شهروندان را سلب کرده است.

وعده استاندار هنوز عملی نشده است

هادی کیخایی، یکی دیگر از شهروندان محله ششجوان می‌گوید: استاندار اصفهان در سفر به شهرستان از محله ششجوان بازدید و وعده تخصیص ۲۰۰ تن قیر در شورای اداری دادند و به تصویب نیز رسید؛ جای تعجب است که از دولتمردان که قول می‌دادند ما به وعده‌هایمان عمل خواهیم کرد.

وی ضمن انتقاد از تأخیر در تخصیص قیر برای آسفالت معابر خاکی محله، می‌افزاید: چند ماه از وعده استاندار می‌گذرد، خوشحال از این بودیم که زمستان ۱۴۰۱ را متفاوت آغاز کنیم، اما اتفاقی نیفتاده و طبق شنیده‌ها قیری تخصیص داده نمی‌شود.

با بارش باران کوچه‌ها پر از گل‌ولای می‌شود

احمد توکلی، از دیگر شهروندان محله ششجوان با بیان اینکه استاندار تعهدات خود را انجام نداده است و آسفالت‌ریزی باید در فصل تابستان به اتمام می‌رسید، می‌گوید: شروع زمستان روزهای سخت زندگی در این محله را با خود به همراه دارد؛ کوچه‌های پر از گل‌ولای می‌شود و پیرمردها، کودکان و دانش‌آموزان برای عبور از کوچه‌های باید تا زانو در گل فرو بروند.

وی می‌افزاید: رفت‌وآمد در کوچه‌های خاکی محله در فصل تابستان نیز قابل تحمل نیست و با کمترین بارش کوچه‌های خاکی تبدیل به گل‌ولای می‌شود

هیچ میزان قیری از سوی استانداری تخصیص داده نشده است

سیداحمد عبدالهی، شهردار بوئین‌میاندشت در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: تاکنون هیچ میزان قیری برای آسفالت معابر ششجوان از سوی استانداری تخصیص داده نشده است و از محل اعتبارات شهرداری در حال ترمیم ترانشه هستیم.

وی افزود: البته قراردادی با یک پیمانکار برای آسفالت کوچه‌ها منعقد شده، اما تاکنون میزان قیر مصوب شده تخصیص پیدا نکرده است.

شهردار بوئین میاندشت خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی تنها آسفالت معابر محلاتی با بافت فرسوده و تاریخی که هدف بازآفرینی است را تقبل می‌کند.

وی با اشاره به روستا شدن محله ششجوان و کمک سایر نهادها برای آسفالت معابر، تصریح کرد: کد تبدیل ششجوان به روستا تأیید شده و در حال طی مراحل اداری است

تنها ۴۲ تن قیر تخصیص یافته است

رضاعلی معصومی، فرماندار بوئین‌میاندشت اظهار می‌کند: استاندار اصفهان در سفر به این شهرستان متعهد به تخصیص ۲۰۰ تن قیر به ششجوان و ۱۵۰ تن افوس شد، اما تنها ۴۲ تن قیر به ششجوان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون عملیات ترمیم ترانشه‌های محله ششجوان در حال انجام است، ادامه می‌دهد: شهرداری در مراحل نهایی قرارداد با پیمانکار است تا از شهریورماه پروژه آسفالت اجرا شود، اما با پیمانکار تفاهم کرده‌ایم که ۲۰۰ تن قیر در این محله مصرف کند تا پس از تخصیص، قیر در اختیارش قرار دهیم.

فرماندار بوئین‌میاندشت تصریح می‌کند: تبدیل ششجوان به روستا در حال انجام است، ابتدا در کمیته برنامه‌ریزی استان مطرح و سپس به محض اینکه مصوبه کمیته برنامه‌ریزی استان دریافت کند و وقتی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوبه گرفت به روستا تبدیل و دهیاری به آن می‌دهند.

معصومی با اشاره به دریافت انشعاب فاضلاب خانگی در محله ششجوان تاکید می‌کند: خانواده‌هایی که تمایل به دریافت انشعاب فاضلاب شهری دارند باید قبل عملیات آسفالت اقدام کنند، زیرا پس از اجرای آسفالت تا پنج سال مجوز حفر نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تخصیص قیر برای شهر افوس نیز هستیم، می‌گوید: در حال حاضر شهرداری افوس در حال ترمیم ترانشه‌ها و بهسازی معابر پرتردد است.

لازم به ذکر است با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، تاکنون پاسخی از سوی استانداری دریافت نشده است.

کد خبر 597803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.