تراکتور - ذوب‌آهن/ تراکتورِ روسی در مسیر گاندوهای جنگنده!

تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر بنیان‌دیزل مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان امروز جمعه بیست‌وهشتم مردادماه در چارچوب هفته دوم رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر ایران از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز (شهید سردار سلیمانی) و بدون حضور تماشاگران با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ریل پیروزی از تبریز به‌راه می‌افتد؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در حالی به‌مصاف تراکتور می‌رود که در هفته‌اول مقابل یکی از مدعیان قهرمانی یعنی پرسپولیس به‌خوبی دوام آورد و با یک‌یار کمتر توانست از قرمزهای پرمهره تهرانی یک امتیاز دَشت کند تا کماکان آمار مثبت خود مقابل پرسپولیس را در اصفهان حفظ کند.

شاگردان مهدی تارتار هفته گذشته عملکرد تدافعی بسیار خوبی در برابر پرسپولیس نشان دادند و می‌شود پیشرفت را در خط دفاعی ذوبی‌ها مشاهده کرد؛ البته که بازی با ۵ دفاع باعث شد پرسپولیس ۷۳ درصد مالکیت توپ داشته باشد و حبیب فرعباسی ناچار شود چهار سیو ثبت کند و بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد.

ذوب‌آهن در هفته‌اول لیگ مقابل پرسپولیس از چهار بازیکن جدید خود استفاده کرد و به‌نوعی می‌توان گفت تارتار کماکان بازیکنان فصل گذشته‌اش را بیشتر قبول دارد؛ سبک بازی تدافعی تارتار باعث شد تا احسان پنشنبه هافبک‌تهاجمی تاجیکی گاندوها نیز جایی در ترکیب نداشته باشد و به‌نظر می‌رسد بازی برابر تراکتور زمان رونمایی از پنشنبه خواهد بود.

تارتار با دشت‌کردن یک امتیاز از پرسپولیس، با خیالی آسوده به دیدار با تراکتور فکر می‌کند؛ تا قبل از سال گذشته، تراکتور کابوس تارتار بود و در دوران مربی‌گری‌اش هیچ‌گاه موفق به شکست‌دادن تی‌تی‌ها نشده بود؛ اما نیم‌فصل اول سال گذشته تیمش در تبریز با تک‌گل آرمان قاسمی به پیروزی رسید تا طلسم نبردن‌های تراکتور را بشکند؛ ذوب‌آهن فصل گذشته در اصفهان نیز درحالی به تساوی بدون‌گل برابر تراکتور رسید که گل سالم مسعود ابراهیم‌زاده به اشتباه توسط کمک‌داور رد شد.

بردیف برای فراموشی جهنم بیست‌ویکم در اردوی تراکتوری‌ها

در طرف مقابل تیم فوتبال تراکتور تبریز که در سال‌های گذشته مربیان متعددی بر روی نیمکت خود دیده بار دیگر به سرمربی خارجی اعتماد کرده و قربان بردیف ۶۹ ساله روسی را در فصل جدید روی نیمکت خود نشانده است. بردیف با کارنامه‌ای موفق آمده تا تراکتور را به روزهای خوبش بازگرداند.

تراکتور در فصل پیش‌رو، ورودی‌های جدیدی به‌خود دیده است؛ از خط‌دفاعی گرفته تا خط‌تهاجمی نزدیک به ۱۰ بازیکن راهی تبریز شده‌اند که صفا هادی، گوستاوو و ریکاردو آلوز خارجی‌هایشان هستند و به تیاگو فریرا اضافه شدند. علاوه‌بر این‌ها جوانان مستعدی مانند میلاد کر و رضا یزدان‌دوست می‌توانند روی بردیف را سفید کنند.

قرمزهای تبریز هفته‌اول لیگ را مانند فصل گذشته با شکست مقابل گل‌گهر سیرجان آغاز کردند و بازی را درحالی با نتیجه ۲ بر یک واگذار کردند که مالکیت‌توپ، تعداد پاس و شوت‌های بیشتری نسبت به حریف داشتند اما سیستم ۲-۵-۳ یا ۲-۳-۵ بردیف جواب‌گو نبود تا تیمش با شکست به استقبال ذوب‌آهن بیاید.

البته سرمربی روسی تراکتوری‌ها اگر تیمش را امسال در جایگاه‌های دهم تا هفتم نیز قرار بدهد کار بزرگی کرده چرا که فصل گذشته تراکتور اصلاً حال و وضع خوبی نداشت و برای مدتی با قعر جدول نیز رفاقت می‌کرد. اتفاقی که برای تراکتوری‌ها کم‌سابقه بود و بردیف آمده تا آن روزها را به‌طور کامل از ذهن پرشورها پاک کند.

تقابل نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ها برای تکیه‌زدن به نیمه‌بالایی جدول

ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز امروز در بنیان‌دیزل به‌دنبال کسب نخستین سه‌امتیاز فصل خود هستند تا از همین ابتدا در کنار تیم‌های بالانشین جدول قرار بگیرند و استرس پایین‌نشینی را نداشته باشند؛ به‌نظر می‌رسد این دو تیم رقبای جدی برای حضور در رده‌های ششم، هفتم و هشتم جدول لیگ‌برتر خواهند بود.

گاندوهای اصفهانی که از داوری ضرر زیادی در چند فصل اخیر لیگ‌برتر دیده‌اند و آخرینش پنالتی گرفته‌نشده برای این تیم در دیدار هفته گذشته برابر پرسپولیس است بعد از چند فصل دیگر به‌حدی پوست‌کلفت شده‌اند که با وجود تمامی این تصمیمات عجیب و بحث‌برانگیز گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند؛ البته ورژن جدید و روسی تراکتور قطعاً این تیم را از لحاظ‌های تاکتیکی و فنی به‌روزتر از گذشته خواهد کرد تا هر تیمی را مانند همیشه به صلابه بکشد.

البته دیدار امروز با تصمیم سازمان‌لیگ فوتبال به‌دلیل آماده‌نبودن شرایط میزبانی ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد و قطعاً تأثیر منفی آن در طول ۹۰و اندی دقیقه مشهود می‌شود.

ذوب‌آهن و تراکتور در تاریخ بیست‌ودو ساله لیگ‌برتر جمعاً ۲۸ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم تراکتور ۱۱ و سهم ذوب‌آهن ۸ پیروزی بوده و ۹ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است؛ در ۱۴ دیدار قبلی که تراکتوری‌ها میزبان بوده‌اند ۶ مرتبه پیروز میدان بودند، ۳ بازی را واگذار کرده‌اند و در ۵ تقابل هم امتیازات تقسیم شده است.

کد خبر 597759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.