سومی ایران با کسب ۱۳۳ مدال رنگارنگ

کاروان ورزشی ایران در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۳۹ مدال طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز در مجموع با ۱۳۳ مدال رنگارنگ به عنوان سومی رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ۴۲۰۰ ورزشکار زن و مرد از ۵۲ کشور در ۲۰ رشته ورزشی از هجدهم مردادماه تا بیست‌وهفتم مردادماه در شهر قونیه برگزار شد.

کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۳۹ مدال طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز و در مجموع ۱۳۳ مدال؛ در جدول رده‌بندی به‌عنوان سومی این بازی‌ها دست پیدا کرد. گفتنی است ایران در دوره قبلی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مجموعاً ۹۸ مدال کسب کرده بود.

ایران در این دوره در رشته‌های دوچرخه‌سواری با یک طلا و یک برنز، تیروکمان یک طلا، دو نقره و یک برنز، تنیس روی‌میز سه طلا، دو نقره، کاراته پنج نقره و سه برنز، کشتی هشت طلا، سه نقره و پنج برنز، تکواندو پنج طلا، چهار نقره و چهار برنز، شمشیربازی یک طلا، سه نقره و دو برنز، جودو یک برنز، والیبال یک طلا و یک نقره، هندبال یک برنز، بسکتبال سه‌نفره با یک برنز، شنا یک برنز، دوومیدانی یک نقره و یک برنز، ژیمناستیک دو برنز، وزنه‌برداری ۹ طلا، شش نقره و ۱۲ برنز، تیراندازی بدون‌مدال و همچنین پاراشنا پنج طلا، شش نقره و چهار برنز، پارا تیروکمان پنج طلا، پنج نقره و سه برنز، پاراتنیس روی‌میز چهار نقره و هفت برنز کسب کرد.

کاروان کشورمان با اعزام ۲۵۷ ورزشکار در ۱۶ رشته اصلی و سه رشته پارا بعد از ترکیه، آذربایجان و ازبکستان، چهارمین کاروان این بازی‌ها از لحاظ تعداد ورزشکار اعزامی نیز بود.

کد خبر 597757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.