جدول مدال‌ها در پایان مسابقات+ عکس

در پایان مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، کشورهای ترکیه، ازبکستان و ایران به‌ترتیب بر جایگاه‌های اول تا سوم تکیه زدند؛ پنجمین دوره این رقابت‌ها بیست‌وهفتم مردادماه رسما به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره از مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، از روز جمعه _چهاردهم مردادماه_ به میزبانی شهر قونیه ترکیه آغاز شد و ورزشکاران تا بیست‌وهفتم مردادماه در چندین رشته گوناگون در قالب بخش‌های انفرادی و تیمی به‌مصاف رقبای خود رفتند.

مسابقات از روز هجدهم مردادماه به طور رسمی با حضور تمامی کشورها، رشته‌ها و ورزشکاران آغاز و کشورهای شرکت‌کننده موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند.

جدول کسب مدال‌ها در پایان رسمی مسابقات به‌شرح زیر است:

جدول مدال‌ها در پایان مسابقات +عکس

ترکیه میزبان با کسب ۱۴۵ مدال طلا، ۱۰۷ مدال نقره، ۸۹ مدال برنز و در مجموع کسب ۳۴۱ مدال با اختلافی بیشتر از دو رقم، به‌طرز عجیبی در صدر این فهرست قرار گرفت و قهرمان شد؛ ازبکستان با پیشی‌گرفتن از ایران با کسب ۵۱ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۶۵ مدال برنز در مجموع با کسب ۱۵۸ مدال، عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داد و کاروان کشورمان نیز با ۳۹ مدال طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز، در مجموع ۱۳۳ مدال رنگارنگ کسب کرد و عنوان سومی مسابقات را به‌دست آورد.

جمهوری‌آذربایجان، قزاقستان، مراکش، اندونزی، بحرین، قرقیزستان و الجزایر به‌ترتیب با کسب در مجموع ۹۹، ۸۹، ۶۲، ۵۶، ۲۳، ۳۱ و ۴۲ در رده‌های چهارم تا دهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار گرفتند و به کار خود پایان دادند.

گفتنی است معیار رتبه‌بندی کشورها، کسب بیشترین مدال طلا و سپس نقره و برنز است؛ به‌طور کلی مجموع مدال‌ها دومین تأثیر را در رتبه‌بندی کشورها دارد.

همچنین ۴۵ کشور از ۵۶ کشور شرکت‌کننده در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند.

به گزارش ایمنا، پنجمین دوره رقابت‌های بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی _پنجشنبه بیست‌وهفتم مردادماه_ به‌طور رسمی به پایان رسید.

کد خبر 597755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.