بازیگر مطرح کشورمان، پست ورزشی گرفت!

در بسته خبری ورزش این هفته، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* کارلو آنچلوتی ۶۳ ساله درباره زمان بازنشستگی خود اظهار کرد: پس از رئال مادرید بازنشسته خواهم شد، این تیم برای من قله فوتبال است و بعد از این تجربه بزرگ، دیگر مربیگری نخواهم کرد.

* یوسف بهتری رئیس فدراسیون، طی حکمی، محسن باغبان خرمی (سیامک خرمی) را به عنوان دبیر انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) , منصوب کرد؛ همچنین، مجید علی‌نژاد که پیش از این مسئولیت دبیری انجمن را بر عهده داشت، به عنوان مشاور عالی انجمن MMA معرفی شد.

* با حکم سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، وحید مؤمنی به عنوان سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته انتخاب شد. پیش از این جمشید زند ریاست این کمیته را برعهده داشت که از سمت خود استعفا داد.

وحید مؤمنی همزمان با سرپرستی کمیته داوران، به عنوان دبیر فدراسیون کاراته نیز مشغول به فعالیت است.

* دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رأی پرونده آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق باشگاه فوتبال استقلال را صادر و رأی فیفا را در مورد این پرونده تأیید کرد. براساس رأی صادر شده، باشگاه استقلال ملزم به پرداخت مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به استراماچونی است.

* روز پایانی مسابقات جام والیبال کنفدراسیون آسیا، با چهار دیدار پیگیری شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست دادن پاکستان و کسب رتبه پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

* هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در گروه مردان که از شانزدهم مرداد با حضور ۱۱ تیم برتر آسیا در تایلند آغاز شده بود، (یکشنبه ۲۳ مرداد) با قهرمانی چین به پایان رسید. چینی‌ها که به دلیل انصراف قطر از حضور در این رقابت‌ها جایگزین این تیم شدند، یک بار دیگر و در سال ۲۰۱۲ قهرمان این مسابقات شده بودند و بعد از ۱۰ سال دوباره بر سکو نخست قرار گرفتند.

* با اعلام سایت فدراسیون جهانی بوکس، بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی "تاشکند" ازبکستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در ۱۳ وزن ۴۸، ۵۱، ۵۴، ۵۷، ۶۰، ۶۳.۵، ۶۷، ۷۱، ۷۵، ۸۰، ۸۶، ۹۲ و ۹۲+ کیلوگرم پیگیری خواهد شد.

* اعضای جدید هیئت رئیسه انجمن هنرهای رزمی منصوب و معرفی شدند. یوسف بهتری، رئیس فدراسیون، طی حکمی پژمان بازغی و داود عابدی را به عنوان اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) منصوب کرد.

* در مسابقه نهایی رقابت‌های هاکی قهرمانی آسیا که برگزار گردید، تیم ملی کشورمان در مقابل مالزی در وقت قانونی به تساوی ۴-۴ رسید. گل‌های تیم ملی را میرزاخانی، نورانیان، کریمی و بهلولی به ثمر رساندند. در ادامه و در ضربات پنالتی (شوت اوت) تیم کشورمان با نتیجه ۲-۱ نتیجه را به مالزی واگذار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

* فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اعلام کرد فدراسیون فوتبال هند به دلیل دخالت اشخاص ثالث در امور این فدراسیون به حالت تعلیق درآمد. طبق تصمیم شورای فیفا این دخالت‌های خارجی نقض آشکار اساسنامه فیفا است و به همین خاطر تمام فعالیت‌های فوتبالی این کشور به حالت تعلیق درآمد. براساس این تصمیم فیفا میزبانی هند در مسابقات جام جهانی بانوان زیر ۱۷ سال نیز لغو شد

* ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با ارسال نامه‌ای به کلیه کمیته‌های ملی پارالمپیک آسیا اعلام نمود که پس از توافق با کمیته برگزاری بازی‌های هانگژو ۲۰۲۲ و نیز کمیته ملی پارالمپیک چین، این بازی‌ها در تاریخ بیست و دوم الی بیست و هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ مصادف با سی‌ام مهر الی شش آبان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

* گفته می‌شود که گلیزرها آماده فروش بخشی از سهام باشگاه هستند که ارزش کل آن ۵ میلیارد پوند گزارش شده است. سر جیم رتکلیف، یکی از ثروتمندترین افراد بریتانیا که زمانی در حدود ۱۵ میلیارد پوند سرمایه داشت، می‌خواهد در صورت موافقت گلیزرها کل باشگاه را بخرد و آماده پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به مدرنیزه کردن ورزشگاه ۷۶۰۰۰ نفری یونایتد است.

* پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی با حضور ۴۲۰۰ ورزشکار زن و مرد از ۵۲ کشور در ۲۰ رشته ورزشی از هجدهم مرداد تا بیست و هفتم مرداد در شهر قونیه برگزار شد که کاروان ورزش جمهوری اسلامی ایران در نهایت با کسب مدال ۳۹ طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز در کل ۱۳۳ مدال در مجموع جدول رده بندی به‌عنوان سومی این بازی‌ها دست یافت.

کد خبر 597751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.