سنندج صاحب دهکده سلامت می‌شود

شهردار سنندج گفت: شهرداری در راستای تامین رفاه شهروندان درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با نظام پزشکی جهت ایجاد دهکده سلامت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی اظهار کرد: جامعه پزشکی در طول تاریخ خدمات شایانی به جامعه بشریت نموده و نام نیک آنها برای همیشه می‌درخشد.

وی افزود: جایگاه پزشکان به عنوان قشری که نقش مهمی در سلامت جامعه بشری دارند بسیار رفیع است.

شهردار سنندج به گستره فعالیت‌های شهرداری در عرصه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: پزشکان همواره نقطه امیدی برای جامعه بشری محسوب می‌شوند و ما به عنوان نمایندگان و خادمان این مردم قدردان تمام تلاش‌ها و خدمات صادقانه و ایثارگرانه این قشر زحمت کش هستیم.

رشیدی به تلاش‌های گسترده و خستگی ناپذیر و آمیخته با ایثار و از خودگذشتگی کادر پزشکی به ویژه در شرایط کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: مردم قدردان تمام خدمات کادر پزشکی هستند و تأثیرگذاری مهم آنان در قطع زنجیره کرونا را به خوبی درک کرده‌اند.

شهردار سنندج تصریح کرد: رسالت خود را در شهرداری خدمات رسانی صرف نمی‌دانیم و معتقدیم اقدامات باید در گستره وسیع‌تر و به صورت اجتماع محور باشد.

رشیدی اضافه کرد: هدف ما خدمات رسانی بر اساس نیاز امروز جامعه است و با همین نگاه توسعه شهر را همه جانبه می‌بینیم.

وی به بعضی از طرح‌های مطالعاتی شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری به ویژه در راستای کاهش ترافیک اشاره و تاکید کرد: در حوزه رفع مسائل زیست محیطی، ساماندهی معتادین متجاهر، ساماندهی پسماند و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام است.

شهردار سنندج با بیان اینکه بازیافت زباله یکی از بهترین قدم‌هایی است که می‌توانیم برای حفظ محیط زیست و حفظ منابع طبیعی برداریم، گفت: با بازیافت زباله، نیاز به استفاده از مواد خام کمتر می‌شود و منابع طبیعی برای نسل آینده حفظ می‌شود.

رشیدی ادامه داد: با تفکیک زباله در مبدا می‌توانیم فرایند بازیافت زباله را سرعت ببخشیم و زباله‌های قابل بازیافت را به مسیر درستی هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا از نمونه‌های موفق بازیافت زباله از مبدا کلان شهرها بازدید کرده‌ایم، گفت: با شرکت‌های موفق در این حوزه وارد مذاکره و به زودی نتایج مثبت آن را در بحث تفکیک زباله و همچنین اشتغالزایی در شهر مشاهده خواهیم کرد.

شهردار سنندج به دیگر برنامه شهرداری در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در کنار جمع‌آوری، اسکان و درمان معتادان متجاهر موضوع آموزش و مهارت آموزی آنان مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با پای کار آمدن دستگاه‌ها و نهادهای متولی در این حوزه شاهد تحقق اهداف مدنظر باشیم.

رشیدی به ساماندهی وانت بارهای میوه‌فروش در سطح شهر و رضایتمندی قابل توجه شهروندان در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: در فازهای بعدی این برنامه درصدد هستیم که بازارچه‌های درون محله برای رفاه بیشتر شهروندان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز برنامه‌های مختلفی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و به رانندگان تاکسی تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیونی برای نوسازی خودروها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 597681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.