بافت تاریخی فرصتی است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت شهری در بافت تاریخی به علت نگاه بسته و منجمد در گذشته با مشکل روبه‌رو است و این موضوع بافت تاریخی را از فرصت به تهدید تبدیل کرده و امیدواریم با ایجاد نگاهی مثبت شاهد گشایش در این حوزه نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری، امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه_ در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: ضرغامی از مدیران تحول‌گرایی است که نوآوری و اسیر نشدن در فرم از جمله ویژگی‌های مدیریتی وی است.

وی ادامه داد: بعد از نفت، مبحث گردشگری از ظرفیت‌های بزرگ کشور است و کشور ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد و با کار جهادی و نگاه نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌توان این ظرفیت را از وضعیت فعلی خارج کرد و با شناختی که از ضرغامی دارم وی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها یک خانواده بزرگ ۱۲۶ هزار نفری از دل شهروندان هستند که نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل این نهاد است و نزدیک‌ترین ارتباطات در موضوعات گردشگری و بافت تاریخی را در مجموعه مدیریت شهری با وزارتخانه میراث فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در دوره ششم شوراها، نگاه حداقلی به این مجموعه را به یک بهره‌برداری حداکثری برسانیم، افزود: این مهم به تعاملات شوراها و شورای عالی استان‌ها با قوای سه‌گانه و نهادهای مؤثر نظام بازمی‌گردد، هر چند ارتباطات مثبتی در این مدت ایجاد شده است، اما برای رسیدن به هدفمان راه طولانی در پیش داریم.

سروری تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم تا با تشکیل کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات منتقل شود تا ارتباطی سازمان‌یافته و مثمر ثمر بین این دو مجموعه شکل گیرد.

وی با اشاره به مسئله بافت تاریخی شهرها، خاطرنشان‌کرد: مدیریت شهری در بافت تاریخی به علت نگاه بسته و منجمد در گذشته با مشکل روبه‌رو است و این موضوع بافت تاریخی را از فرصت به تهدید تبدیل کرده و امیدواریم با نگاهی مثبت شاهد گشایش در این حوزه نیز باشیم.

کد خبر 597613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.