افزایش آگاهی بخشی به فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها مهمترین هدف طرح حامیم است

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: افزایش آگاهی بخشی به فعالان فرهنگی دانشگاه ها مهمترین هدف طرح حامیم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی پور امروز پنجشنبه _بیست‌وهفتم مردادماه_ در آئین افتتاح طرح ملی حامیم که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها بیش از دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده است، اظهار کرد: در صدد هستیم با اجرای این طرح نشاط را به دانشگاه و دانشجویان برگردانیم.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های مختلفی با کمک دفاتر نهاد رهبری و وزارت علوم در ۴۰ مجموعه مختلف در طول تابستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی پور گفت: امیدواریم بتونیم ارتباط خوبی بین فعالین فرهنگی دانشگاه‌ها برقرار کنیم تا مهارت افزایی داشته باشیم تا با آمادگی وارد سال تحصیلی جدید شویم.

حجت الاسلام امیر ابراهیم‌زاده رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان البرز در ادامه این آئین به اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرصت‌دادن به جوانان برای رشد آن‌ها و نیز تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طرح حامیم مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به حامیم در قرآن است، عنوان کرد: هدف مهم این طرح توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی، سیاسی، آموزشی و پرورشی دانشجویان است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان اینکه شناخت و افزایش معرفت تاریخی- سیاسی و مبنایی انقلاب، آشنایی با مباحث تشکیلاتی، بررسی تحولات منطقه و جهان، آموزش اندیشه اسلامی و قرآنی، اندیشه مقام معظم رهبری، خط امام (ره)، مناظره دانشجویی، تحلیل جریان‌های سیاسی دانشگاه‌ها، روش شبکه‌سازی با رویکرد سواد رسانه‌ای، شاخص‌های تحلیل حکمرانی دینی با محوریت تاریخ تطبیق دوران امام علی (ع) و پیامبر اکرم و حوزه‌های جهاد تبیین از محورهای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه اجرای این طرح مسابقات ورزشی، استخر و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود: خاطرنشان کرد: ۳۰۰ دانشجو برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و به مدت یک هفته آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

کد خبر 597595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.