برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز گفت: نمایشگاه نیازهای فناورانه سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری این کلان‌شهر با حضور رئیس سازمان صمت، معاون پارک علم و فناوری و مدیران مربوطه در محل پایانه ائل‌گلی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب وحید کیا با تاکید بر توجه به تولید بومی و تأمین نیازهای صنعتی از داخل کشور، اظهار کرد: امروز برای گذر از محدودیت‌ها و حرکت در مسیر توسعه باید در جهت تأمین نیازها به صورت بومی و خودکفا گام برداریم و این نمایشگاه آغازی برای رسیدن به این هدف مهم است.

وی با اشاره به توان متخصصان داخلی و پتاسیل‌های ویژه منطقه، ادامه داد: توان ویژه منطقه از لحاظ پتانسیل‌های صنعتی و هوش مکانیکی، زمینه تأثیرگذاری در حوزه‌های فنی و مهندسی را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به طرح موضوع احصای نیازهای فناورانه توسط سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: با توجه به نیاز مترو تبریز و ضرورت ورود جدی به عرصه‌های فناورانه، جلسات متعددی با حضور مدیران ارشد پارک علم و فناوری استان و سازمان صمت برگزار شد و از طرف مترو طرح موضوع صورت گرفت و این آغازی برای حرکت جدیدی بود که امیدواریم این اقدام در نهایت منجر به رفع نیازهای سازمان شود.

وی افزود: پیرو برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل و اعلام نیازهای فناورانه سازمان و بازدید رئیس سازمان صمت، رئیس پارک علم و فناوری استان به همراه حجت الاسلام تاج‌الدینی نماینده مردم در مجلس و استقبال گسترده فناوران از این نمایشگاه، خروجی آن تشکیل کمیته علمی بین سازمان و پارک علم و فناوری بود.

وحیدکیا، با اشاره به اقدامات تخصصی صورت گرفته در سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: متروی تبریز در بخش‌های تخصصی عمرانی، ناوگان و تجهیزات، خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که نیاز فوری به ورود جدی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان احساس می‌شود، بخش ناوگان و بخش تجهیزات از قبیل سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی و سیگنالینگ است.‌

کد خبر 597587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.