شوراها نباید از فرایند انتخاب شهرداران حذف شوند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در رابطه با طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط شهروندان نگرانی جدی داریم، چرا که از این نظر پیوستگی جدی بین شوراها و شهرداری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار کرد: با توجه به موضوعات مهمی که در مجلس در مورد لایحه درآمدهای پایدار و طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط شهروندان مطرح بود، نیاز است اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان امور جاری در مجلس قرار گیرند و بر این اساس این نشست هم‌اندیشی برگزار شد تا از اطلاعات و نظرات رئیس مجلس، رئیس فراکسیون مدیریت شهری و رؤسای کمیسیون‌های عمران، اقتصاد و شوراها استفاده شود.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوعات مطرح شده به‌ویژه طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط شهروندان نگرانی جدی داریم، چرا که از این نظر پیوستگی جدی بین شوراها و شهرداری وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به این دلیل اگر شوراها را از فرایند انتخاب شهردار حذف کنیم، شوراها بی‌خاصیت می‌شوند. یعنی شورا وقتی نتواند شهردار را انتخاب کند به طور طبیعی نمی‌تواند منتخب شهروندان را عزل کند، بنابراین اتفاقی که می‌افتد این است که شهردار از شورای اسلامی شهر تبعیت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: از این رو پیشنهادمان این است که با برگزاری نشست‌های مشترک و مطالعه دقیق‌تر در این مسئله کارهای علمی‌تری انجام شود و به سمت مدلی برویم که بتواند شهردار را قدرتمند کند و شوراها را از قدرت ساقط نکند.

سروری در خصوص اهمیت انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: حذف شوراها را از انتخاب شهرداران برای مدیریت شهری خطرناک می‌دانیم و معتقد هستیم این مسئله باید با حفظ اقتدار مدیریت شهری همراه باشد.

کد خبر 597578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.