واگذاری کمتر از ۱۰ درصد زمین‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از حدود هفت هزار هکتار اراضی مازاد شناسایی شده دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها کمتر از ۱۰ درصد آن برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، ارسلان مالکی اظهار کرد: از حدود هفت هزار هکتار اراضی مازاد شناسایی شده دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها ۶۰۰ هکتار آن، یعنی کمتر از ۱۰ درصد برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین سهم را در اراضی دولتی شناسایی شده وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها دارند.

به گزارش ایمنا، ۲۲ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی آماده برای ساخت ۱۴۵۰ هزار واحد است. همچنین ۳۵ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در مرحله الحاق به شهرها قرار دارد و پیش‌بینی شده است ۱۲۵۰ هزار واحد در این اراضی ساخته شود.

بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های صددرصد دولتی مکلف هستند اراضی در اختیار خود را رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

همچنین بر اساس این قانون ادارات ثبت اسناد و املاک مکلف هستند سند اراضی شناسایی شده را ظرف مدت یک ماه به نام وزارت راه و شهرسازی کنند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 597568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.