برگزاری برنامه‌های ویژه ماه صفر در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: در ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای در پیاده راه امیرکبیر واقع در مرکز این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

علیرضا شعبانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در نیمه دوم ماه محرم و ماه صفر، اظهار کرد: در طول دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری در پیاده‌راه امیرکبیر به صورت باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم انجام شد و در نظر داشتیم این حرکت فرهنگی در قالب ایجاد پروژه‌هایی مرتبط با ماه محرم و صفر همچون برپایی نمایشگاه، پیاده روی و ارائه خدمات به شهروندان ادامه یابد.

وی ادامه داد: با برپایی موکب و نمایشگاه در پیاده‌راه امیرکبیر به عنوان محلی پر رفت و آمد، خدمات‌رسانی به عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیش‌بینی شده است که با همکاری و تعامل هیئت‌های مذهبی و پایگاه مقاومت بسیج در مناسبت‌های ویژه ماه محرم و صفر اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: آموزش مباحث مذهبی در زمینه آشنایی با قیام امام حسین (ع) به کودکان و نوجوانان نیز از دهه دوم محرم در دستور کار سازمان قرار گرفته است و مربیان با حضور یافتن در سطح مساجد، حسینیه‌ها و مهدهای قرآن این مباحث را با زبان کودکانه به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: گروهی متشکل از مربیان برجسته قرآنی و همچنین مربیان کودک نیز اقدام به ارائه آموزش موضوعاتی پیرامون ماه محرم و صفر، عاشورا، آشنایی با فرازهایی از زندگی اباعبدالله الحسین (ع) را به طور اختصاصی برای کودکان و نوجوانان طراحی کرده‌اند که با استفاده از شیوه‌هایی همچون قصه‌گویی، عروسک گردانی، نقاشی و بازی‌های مخصوصی که برای کودکان طراحی شده است تا این مفاهیم با ارزش دینی به کودکان انتقال داده شود.

کد خبر 597547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.