اختصاص اعتبار به بافت‌های فرسوده شهرکرد

رئیس سـازمان عمـران و بازآفرینــی فضـاهای شهری شهـرداری شهرکرد گفت: اجرای پروژه‌ها در بافت فرسوده باید متضـمن باز زنده‌سازی آن باشد و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

اکبر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اهمیت حفظ بافت سنتی، اظهار کرد: اجرای هر پروژه در این بافت‌ها مستلزم توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی و عمرانی است. کیفیت اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حساسیت‌های مرسوم باید متضمن احیای بافت‌های فرسوده و باز زنده‌سازی آنها باشد.

وی افزود: پیاده‌روسازی در بلوار خواجه نصیر حجم قابل توجهی از بافت منطقه را احیا کرده و از مصوبات ستاد بازآفرینی استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی ایران و شهرداری شهرکرد به عنوان بهره‌بردار، طرح عملیاتی کردن این پروژه را محقق کردند.

شاهوردی با بیان اینکه کیفیت اجرای طرح مناسب و همسو با نیازسنجی‌های بافت فرسوده ارزیابی شده است، تصریح کرد: افزایش کیفیت عبور و مرور، بهبود سیما و منظر شهری، مناسب‌سازی جهت بهره‌برداری نابینایان و بازآفرینی فضاهای شهری از الزامات اجرای این پروژه بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات موجود و بهبود کیفیت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، تاکید کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تمام توان و نیروی خود را به کار گرفته است و با توجه به اهمیت موضوع، نیازهای موجود و خواسته‌های بحق شهروندان جلساتی میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و مشاور طرح برگزار و موارد بررسی شده است.

کد خبر 597527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.