ترکیب احتمالی استقلال برابر ملوان

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته دوم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی انزلی میهمان ملوان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از برگزاری دیدارهای هفته نخست فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران و شکست خانگی استقلال تهران مقابل سپاهان، شاگردان ریکاردو ساپینتو از ساعت ۱۹:۳۰ امروز پنجشنبه _بیست‌وهفتم مردادماه_ و در ورزشگاه تختی انزلی به‌مصاف ملوان خواهند رفت.

در ادامه ترکیب احتمالی استقلال در دیدار برابر ملوان را بررسی خواهیم کرد:

دروازه‌بان استقلال تغییر نمی‌کند

با وجود دریافت دو گل در بازی گذشته توسط سیدحسین حسینی، اما همچنان آقای کلین‌شیت فصل گذشته لیگ‌برتر مطمئن‌ترین گزینه برای سپردن قفس‌توری دروازه استقلالی‌ها به حسینی است. او در دیدار برابر ملوان قطعاً برای ثبت نخستین کلین‌شیت خود در فصل جدید تلاش خواهد کرد تا بتواند در پیروزی تیمش نیز نقش داشته باشد.

از بین سربازهای تازه بازگشته یکی بازی می‌کند

محمدحسین مرادمند پس از بازگشت رسمی به جمع آبی‌پوشان با توجه به آمادگی بدنی مناسبش شانس زیادی برای حضور در قلب خط دفاعی استقلال دارد؛ اما سیاوش یزدانی که اصلاً آماده نیست و شرایط مطلوبی ندارد باید همچنان انفرادی تمرین کند و خودش را به تیم برساند. عارف غلامی که در تمرینات هفته جاری استقلال با مصدومیت روبه‌رو شده بود در آخرین تمرین استقلال شرکت کرد تا مشخص شود مصدومیت او به‌طور کامل برطرف شده است و این بازیکن مشکلی برای حضور در بازی با ملوان نخواهد داشت. علاوه‌بر این دو بازیکن، روزبه چشمی و رافائل سیلوا بازیکنان ثابت هفته گذشته نیز برای حضور در ترکیب اصلی ساپینتو در مقابل ملوان شانس خواهند داشت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود ساپینتو با آرایش دفاع خطی و برخلاف بازی گذشته با چهار مدافع مقابل ملوان قرار خواهد گرفت، صالح حردانی که در بازی قبلی فیکس نبود در سمت راست و ابوالفضل جلالی در سمت چپ می‌توانند برای استقلال به میدان بروند.

خط میانی آبی‌ها به مورچه اتمی مزین می‌شود

پس از استفاده ساپینتو از رضا میرزایی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس و ابوالفضل جلالی در خط میانی، مرد پرتغالی دست به سه تغییر خواهد زد تا بتواند علاوه‌بر هجومی‌کردن تیمش، نقص‌های بازی برابر سپاهان را از بین ببرد؛ مهدی قائدی ستاره استقلال که به‌تازگی به جمع آبی‌ها بازگشته یکی از این بازیکنان است که بتواند با سرعت و تکنیک خاص خود مدافعان ملوان را به دردسر بیندازد، در مقابل دیگر وینگر استقلال یامگا خواهد بود، او یک خط به عقب می‌آید تا در کنار هافبک‌ها کار بازی‌سازی را انجام دهد، همچنین آرش رضاوند هافبک موردعلاقه ساپینتو جایگزین نیک‌نفس می‌شود و تنها بازیکن ثابت در این خط مهدی مهدی‌پور خواهد بود که همان ماموریت قبلی را انجام می‌دهد.

انتخاب‌های سخت و شیرین برای مهاجم هدف

استقلال که بیش از هشت مهاجم در اختیار دارد می‌تواند روی پتانسیل هر کدام در بازی‌های لیگ حساب ویژه‌ای باز کند، ساپینتو سعی دارد با نگه‌داشتن شهباززاده در خط تهاجمی، پیمان بابایی را به زوج وی تبدیل کند تا بتوانند خط‌دفاعی حریف را تحت فشار بگذارند؛ بنابراین برخلاف سیستم بازی قبلی و مثلث تهاجمی، شاهد زوج شهباززاده-بابایی خواهیم بود؛ هرچند محبی، مطهری و رمضانی هم می‌توانند مهره‌های جایگزین در این پست باشند.

بنابراین سیستم استقلال در بازی برابر ملوان، به‌جای ۳-۴-۳ به احتمال فراوان به ۲-۴-۴ تبدیل خواهد شد.

ترکیب استقلال مقابل ملوان:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، صالح حردانی، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، کوین یامگا، مهدی قائدی، پیمان بابایی و سجاد شهباززاده.

کد خبر 597502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.