استقرار ناوگان کامیون‌های جمع‌آوری زباله هیدروژنی در اروپا

شرکت‌های «لاکسفر» و «ای‌تراکس یوروپ» در اروپا با همکاری یکدیگر به تولید کامیون‌های جمع‌آوری زباله هیدروژنی اجاره‌ای پرداخته‌اند تا از پتانسیل کامل استفاده از این سوخت در صنعت حمل‌ونقل بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سیلندرهای گازی ذخیره‌سازی هیدروژن "لاکسفر" در حال کمک به تأمین انرژی ناوگان ۱۰ عددی کامیون‌های زباله بدون آلایندگی مستقر در بلژیک، آلمان و هلند است؛ شهرهایی که تمام وسایل‌نقلیه جمع‌آوری زباله در آن‌ها باید تا سال ۲۰۳۰ آلاینده‌صفر باشد. تخمین زده می‌شود که هر کامیون زباله هیدروژنی سالانه ۳۰ هزار کیلوگرم CO2 صرفه‌جویی کند که طبق گزارش‌ها معادل ۱۸ پرواز رفت‌وبرگشت بین لندن و نیویورک است.

کامیون‌های جمع‌آوری زباله هیدروژنی توسط شرکت هلندی و بلژیکی "ای‌تراکس یوروپ" ساخته شده که سازنده خودروهای پایدار مستقر در این دو کشور است و اولین طرح اجرایی آن طراحی و تولید کامیون‌های جمع‌آوری زباله برقی بوده است، با این‌حال عمر شش ساعته باتری‌های این کامیون‌ها طراحان را به فکر سوخت هیدروژنی انداخت تا امکان کار کردن برای مدت طولانی‌تری را داشته باشند. اولین کامیون جمع‌آوری زباله هیدروژنی «ای‌تراکس» در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و تعداد آن‌ها در حال حاضر به ۱۰ عدد رسیده است که هر یک از آن‌ها از طریق سیلندرهای هیدروژنی لاکسفر تأمین انرژی می‌شود. کامیون‌های هیدروژنی بسته به ظرفیت مخزن ۱۵، ۲۰ یا ۳۰ کیلوگرمی خود می‌توانند تا دو روز بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد کار کنند.

لاکسفر تنها شرکت اروپایی است که مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن را برای استفاده در حرکت می‌سازد و گواهینامه اروپایی این صنعت را دارد. ای‌تراکس یوروپ نیز قاب‌های سیلندر هیدروژنی را می‌سازد که مخازن لاکسفر را در خود جای می‌دهد. این دو در همکاری با یکدیگر به ساخت کامیون‌هایی برای خدمات جدید اجاره‌ای با عنوان H2RenT اقدام کرده‌اند و در طراحی‌های خود به اپراتورهایی که قصد سرمایه‌گذاری روی کالای آن‌ها را دارند امکان امتحان کردن محصول را پیش از خرید می‌دهند تا سرمایه‌گذار دریابد هیدروژن چگونه می‌تواند برای وی سودآور باشد.

لاکسفر و ای‌تراکس یوروپ هدف خود از ساخت H2RenT را در دسترس‌تر کردن محلول‌های هیدروژن اعلام کرده‌اند که به باور آن‌ها برای بهره‌برداری از پتانسیل کامل این عنصر در صنعت حمل‌ونقل ضروری به‌نظر می‌رسد.

استقرار ناوگان کامیون‌های جمع‌آوری زباله هیدروژنی در اروپا

کد خبر 597486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.