آمار وبا در ایران به ۶۵ نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای سال جاری تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۶۵ مورد ابتلا به وبا در کشور گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ مواردی از ابتلاء به بیماری وبا در استان کردستان گزارش شد که بر اساس بررسی‌های انجام شده مبتلایان افرادی بودند که سابقه سفر به مناطق آلوده در کشور عراق را داشته و پس از بازگشت از سفر علائم بیماری در آنها بروز کرده بود.

از ابتدای سال جاری تا ۲۴ مرداد، ۶۵ مورد ابتلاء به وبا استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمان و همچنین جیرفت شناسایی و گزارش شده است که حدود ۹۱ درصد موارد ابتلاء مربوط به دو استان کردستان و کرمانشاه است. تاکنون موردی از فوت بیماران مبتلا به وبا در کشور گزارش نشده است.

اگر چه سن بیماران حداقل یک سال و حداکثر ۸۲ سال گزارش شده است، اما اغلب مبتلایان در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند که حدود ۷۱ درصد موارد بوده‌اند. بیش از ۷۵ درصد مبتلایان جنس مذکر و حدود ۷۵ درصد بیماران شناسایی شده ساکن مناطق شهری بوده‌اند. تمامی موارد شناسایی شده «بیوتایپ التور» و «سروتایپ اوگاوا» بوده است.

در بررسی علائم بالینی تقریباً در ۷۲ درصد موارد بیماران بدون علائم بالینی یا با تابلو بالینی خفیف تا متوسط بوده و در ۲۸ درصد موارد بیماران با تابلو بالینی شدید مراجعه داشته اند.

حدود ۵۵ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان شده و سایر موارد نیاز به بستری داشته‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کد خبر 597425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.