تابش: حق پخش حق قانونی باشگاه‌ها است

مشاور مدیرعامل گیتی پسند گفت:میلیاردها تیزر تبلیغاتی در هنگام بازی، بین و آخر آن فروخته می‌شود و حق پخش حق قانونی باشگاه‌های ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود تابش در جمع خبرنگاران در رابطه با حق پخش تلویزیونی، اظهار کرد: حق پخش تلویزیونی درآمد عمده باشگاه‌ها و ورزش در تمام دنیا است که متاسفانه در کشورمان حق پخش تلویزیونی و بحث کپی رایت جدی گرفته نمی‌شود. بحث خصوصی سازی را مطرح می‌کنیم، اما این بخش باید درآمد داشته باشد. زمانی که فقط یک مدت بخش خصوصی هزینه کند خسته شده و از ورزش کنار می‌رود، اما اگر حق پخش باشد علاوه بر اینکه درآمد به حق ورزش حاصل می‌شود، بخش خصوصی هم برای ادامه انگیزه می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکثریت باشگاه‌ها دولتی هستند و هزینه می‌کنند که آن‌ها هم بعد از مدتی تیرشان به سنگ می‌خورد. اکثر مدیران ما بر اساس رابطه روی کار می‌آیند که اگر حق پخش باشد بخش خصوصی ورود می‌کند و افرادی که باید ورزش را اداره کنند در این حوزه حاضر می‌شوند.

مشاور مدیرعامل گیتی پسند افزود: میلیاردها تیزر تبلیغاتی در هنگام بازی، بین و آخر آن فروخته می‌شود و حق پخش حق قانونی باشگاه‌های ورزشی است.

تابش در رابطه با راه ندادن دوربین‌های صداوسیما توسط باشگاه استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه‌ها، گفت: اگر فقط این دو تیم این‌کار را انجام دهند فایده‌ای ندارد و باید همه تیم‌ها متحد شوند زیرا کار خلافی نمی‌کنند و حق آن‌ها است. چرا باید این همه درآمد حتی ریالی از آن به باشگاه‌ها نرسد. سال‌های زیادی است این بحث در مجلس و دولت است، اما هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به عملکرد سپاهان در هفته اول لیگ برتر تصریح کرد: با یک بازی نمی‌شود قضاوت کرد. باید ۷ الی ۸ هفته بگذرد،‌تیم‌ها تغییراتی داشته‌اند و استقلال هم از بازیکنان شاخص در این مسابقه استفاده نکرد. درمجموع عملکرد سپاهان در بازی اول خوب بود و باید دید در ادامه راه چه نتیجه برای آنها رقم می‌خورد.

کد خبر 597423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.