۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
تاثیر ویتامین B12 بر کبد چرب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین‌هایی مانند B12 و فولات ممکن است بتواند بعضی از آسیب‌های کبد را معکوس کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکلات کبدی ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد؛ کبد چرب غیرالکلی نوع تهاجمی از بیماری کبد چرب است که می‌تواند باعث آسیب شدید کبد شود و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد. در حال حاضر هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد، اما نتایج یک مطالعه جدید انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین B12 و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد کمک کند.

در بیماری کبد چرب از انجام فعالیت یک پروتئین خاص به نام «سینتاکسین ۱۷» در از بین بردن سلول‌های مرده و ناسالم جلوگیری می‌کند. ویتامین B12 و فولات برای افزایش سطح «سینتاکسین ۱۷» عمل می‌کند و به از بین بردن فیبروز و التهاب کبد کمک می‌کند. محققان متوجه شدند که افزایش اسید آمینه هموسیستئین (HCY) همزمان با التهاب کبدی و فیبروز وجود دارد؛ سطح بالای هموسیستئین در کبد باعث بروز کبد چرب و تشدید آن می‎‌شود. سپس این ماده بر پروتئین «سینتاکسین ۱۷» که برای از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده مهم است، تأثیر می‌گذارد.

محققان توصیه می‌کنند که ویتامین B12 و فولات ممکن است به عنوان یک روش پیشگیرانه یا درمان مراحل اولیه بیماری کبد چرب غیرالکلی مؤثر و مفید باشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه ویتامین B12 و فولات می‌توانند به افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی کمک کنند.

کد خبر 597416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.