افزایش آگاهی عمومی هدف اصلی انجمن دوستان قلب است

یک پژوهشگر قلب‌وعروق گفت: انجمن «دوستان قلب» طی دو دهه اخیر با همکاری پژوهشکده قلب‌وعروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارگان‌های مختلف برای برگزاری روز جهانی قلب همکاری خوبی داشته است.

حمید شمس‌الکتابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه انجمن دوستان قلب از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرده است، اظهار کرد: این انجمن از هیئت مؤسس شامل پیشکسوتان متخصص قلب و افراد غیرپزشک تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل انجمن دوستان قلب، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم است تا کسانی که دچار بیماری‌های قلبی نشده‌اند، بتوانند پیشگیری‌های اولیه را انجام دهند و افرادی که با بیماری‌های قلبی مواجه شده‌اند، بتوانند بیماری خود را کنترل کنند.

این پژوهشگر قلب و عروق ادامه داد: انجمن دوستان قلب یک سازمان مردم‌نهاد است که هرساله فعالیت‌های مهمی از قبیل همایش «قلب‌سالم» را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: همایش «قلب‌سالم» هر دو هفته یک‌بار توسط انجمن دوستان قلب روزهای جمعه در پارک ملت برگزار می‌شود که برنامه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

شمس‌الکتابی در رابطه با برنامه‌های همایش «قلب‌سالم» گفت: این همایش شامل سخنرانی یکی از پژوهشگران مطرح است.

وی افزود: به طور کلی در همایش «قلب‌سالم» فعالیت‌های متنوعی انجام می‌شود و هدف از برگزاری این همایش ایجاد فضایی شاد به‌واسطه برنامه‌های متنوع برای مردم است.

این پژوهشگر قلب و عروق در رابطه با فعالیت‌های این انجمن در روز جهانی قلب گفت: انجمن دوستان قلب طی دو دهه اخیر با همکاری پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارگان‌های مختلف برای برگزاری روز جهانی قلب همکاری خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: این انجمن طی همکاری با ارگان‌های مختلفی مانند شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی و به‌خصوص هیئت‌های ورزشی مانند دوچرخه‌سواری و شرکت‌های ارائه‌دهنده مواد غذایی سالم به مدت یک هفته برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی برای برگزاری روز جهانی قلب تدارک می‌بیند.

کد خبر 597415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.