کم کردن سخت‌گیری‌ها برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست

شورای شهر نورثامبرلند در راستای افزایش تعداد درخواست‌ها برای به سرپرستی گرفتن کودکان بی‌سرپرست از سخت‌گیری‌های افراطی خود کم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نورثامبرلند در تلاش برای به‌سرپرستی گرفته شدن کودکان بی‌سرپرست شهر از سخت‌گیری‌های بیش‌ازحد و گاهی بی‌مورد خود برای واجد شرایط بودن که والدین شدن را برای بسیاری از مردم شهر به افسانه تبدیل کرده بود صرف‌نظر کرد، چراکه کمبود سرپرست برای این کودکان در حال تبدیل شدن به یک معضل ملی است.

شورا اعلام کرد که فقدان سرپرست به‌معنای بزرگ شدن کودکان آسیب‌پذیر در خانه‌هایی به‌دور از منطقه زندگی و بدون محبتی است که به آن نیاز دارند و تعداد این کودکان را در حال حاضر ۴۳۰ نفر در شهر اعلام کرد. پرورشگاه کودکان بی‌سرپرست شهر نیز طی ماه می درخواستی برای والدین رضاعی صادر کرد تا کودکان شهر بتوانند در دل جوامع رشد یابند.

شورا همچنین کلیشه‌های فکری در این زمینه را که به‌واسطه آن‌ها مردم گمان می‌کنند امکان به‌سرپرستی گرفتن فرزند برای آن‌ها وجود ندارد، شاغل بودن طولانی‌مدت، مجرد بودن و ناتوانی در فرزندآوری معرفی و اعلام کرد برای سرپرست یک کودک شدن موانع بسیار کمی وجود دارد و در اختیار داشتن زمان و عشق کافی در کنار آماده کردن اتاقی برای این کودک کافی خواهد بود که هر یک از شهروندان در این زمینه اقدام کنند و شورا شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

شورای شهر این‌گونه توضیح داد که کمبود سرپرست برای نوجوانان شهر به‌ندرت پیش می‌آید اما به‌سرپرستی گرفتن کودکان یک کمبود ملی است. علاوه بر این در بیشتر موارد این کمبودها برای نوجوانان و کودکان دارای معلولیت وجود داشته است اما در وهله کنونی برای کودکانی در تمام سنین وجود دارد که اصلی‌ترین دلیل آن مشکلات مالی و اقتصادی خانواده‌ها به‌شمار می‌رود.

شورای شهر ضمن اشاره به این‌که در شرایط کنونی جهان واقع‌بین بودن در زمینه امور مالی ضروری است، افزود که برخی از سرپرستان بالقوه ممکن است در مورد وضعیت مالی خود تردیدهایی داشته باشند اما شورا از آن‌ها حمایت خواهد کرد و از کمک‌های مالی دولت به این سرپرستان خبر داد که شامل پوشش هزینه‌های پوشاک، غذا، فعالیت‌های تفریحی و پول توجیبی این کودکان می‌شود.

شورای شهر نورثامبرلند اعلام کرد در شرایطی‌که سرپرستان در سراسر کشور می‌توانند تا ۱۸۳ پوند در هفته درآمد داشته باشند، سرپرستان نورثامبرلند تا سقف ۲۱۹ پوند در هفته برای هر کودک کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.

کد خبر 597345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.