از انتخاب شهرداران توسط مردم تا آموزش جامعه شورایی

سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: مهم‌ترین مسائل جامعه شورایی بررسی و برای پیگیری بهتر امور و مباحث برنامه‌ریزی شد.

محمدیعقوب باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسائل مربوط به جامعه شورایی و اجلاس نهم در تاریخ بیست و ششم و بیست و هفتم مردادماه، در نشست هیئت رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورای عالی استان‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در این جلسه رئیس کمیسیون امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسائل جامعه شورایی مانند طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، آموزش جامعه شورایی و انتخاب شهردار توسط مردم در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست صحبت کرده و نمایندگان شورای عالی استان‌ها نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

باقری از بازدید اعضای شورای عالی استان‌ها از شهرک صنعتی پرند و کارخانه ماتریس خبر داد و گفت: این بازدید به منظور آشنایی نزدیک نمایندگان با ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از پایان جلسات کمیسیون‌های تخصصی و از ساعت ۱۱ صبح، اعضای شورای عالی استان‌ها میزبان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که در این جلسه، پس از صحبت‌های وزیر، نمایندگان شورای عالی استان‌ها در جلسه پرسش و پاسخ با وی شرکت کردند. در جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، تصمیمات خوبی در مورد شورای اسلامی استان‌ها و شهرستان‌ها گرفته شده که به زودی جزئیات آن ارائه خواهد شد.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: شانزدهم و هفدهم شهریور ۱۴۰۱ زمان برگزاری اجلاس نهم شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

کد خبر 597340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.