طرح جامع اطفای حریق شیراز تصویب شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طرح جامع اطفای حریق این سازمان با هدف پیش‌بینی مسیر بلند مدت آن، توسط شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آتشپاد محمدهادی قانع با اشاره به تهیه و تدوین طرح جامع اطفای حریق با همکاری دانشگاه شیراز، اظهار کرد: در این طرح با توجه به گسترش فضای شهری، نیازهای ایمنی شهر شیراز، راهکارهای توسعه آن و سیر پیشرفت و ارتقای امکانات مورد نیاز برای داشتن شهری ایمن با برنامه‌ریزی کوتاه به‌صورت میان‌مدت و بلندمدت تعیین شده است.

وی در خصوص تصویب طرح جامع اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی، افزود: روز یکشنبه _بیست‌وسوم مردادماه_ طرح جامع مطالعاتی اطفای حریق با ۱۳ رأی موافق در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: این برنامه تحقیقاتی برای اولین بار در کشور توسط این سازمان با همکاری دانشگاه شیراز تدوین شده است و به عنوان نقشه راه سازمان آتش‌نشانی تمام بایدها و نبایدها، الزامات این سازمان و خطرات و تهدیدهای شهری و روش‌های اجرایی در آن گنجانده شده است.

وی با اشاره به جزئیات طرح جامع اطفای حریق، گفت: در این برنامه نیازهای شهری از جمله افزایش ایستگاه‌های عملیاتی، گسترش شبکه هیدرانت شهری، شناسایی مناطق پرخطر و تهدیدهای بافت تاریخی، روش‌های اطفای حریق در بافت‌ها و محله‌های خاص، همچنین نیازهای سازمانی همچون تجهیزات و ماشین‌آلات، افزایش نیروی انسانی مطرح و راهکارهای رفع مشکلات موجود بیان شده است.

قانع، هدف از تدوین و اجرای طرح جامع اطفای حریق را دست یافتن به شهر ایمن دانست و گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز پس از طی کردن مسیر دو ساله مطالعاتی و تحقیقاتی در تدوین این طرح، تمام توان خود را در عملیاتی شدن طرح به‌کار خواهد بست.

کد خبر 597306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.