درختان نارون مشهد برای مقابله با آفات سم‌پاشی می‌شود

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۶ هزار اصله درخت نارون در معابر اصلی و فرعی سطح شهر مشهد در مقابل آفات ایمن شد، گفت: در سال جاری نیز تا پایان شهریورماه بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون دیگر در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن خواهد شد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درختان نارون یکی از گونه‌های درختی مقاوم به شرایط آب و هوایی و اقلیم مشهد است که در دهه‌های اخیر با ورود نوعی آفت برگ‌خوار دچار تنش‌های زیست‌محیطی مختلفی شده بود و در بعضی موارد این آفات تعداد زیادی از درختان نارون را به کام مرگ کشانده بود.

وی ادامه داد: با توجه به زیبایی منظر درختان نارون و شرایط رشد مناسب آن در شهر مشهد، از ابتدای ورود آفات، عملیات مقابله با آفات به صورت جدی پیگیری شد و اجرای عملیات سم‌پاشی برای این درختان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سم‌پاشی این درختان مزایایی نظیر، کنترل قابل توجه آفت برگ‌خوار نارون، افزایش سطح تاج و سایه‌انداز درخت و سطح فتوسنتز برگ‌ها دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۳۶ هزار اصله درخت نارون در معابر اصلی و فرعی سطح شهر مشهد در مقابل آفات ایمن شد و در سال جاری نیز تا پایان شهریورماه بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون دیگر با اجرای عملیات سم‌پاشی و مقابله با آفات، در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن خواهد شد.

انتظام تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، سم‌پاشی درختان در اوایل صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه درخت بیمار در سطح شهر به‌ویژه معابر فرعی، به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا در اسرع زمان نسبت به عملیات تیمار درخت اقدام شود.

کد خبر 597277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.