بیش از ۴۲۰۰ اصله درخت با مشارکت شهروندان تیمار شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از افزایش دو برابری درخواست‌های شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات اکیپ‌های «امداد گیاه» طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر پنج اکیپ امداد گیاه با هدف ارائه خدمات گیاه‌پزشکی و حمایتی به درختان سطح شهر مشهد فعال است که پس از اعلام شهروندان مبنی بر نیاز درختان به خدمات حمایتی از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، اکیپ‌های مذکور به محل مورد نظر اعزام می‌شود و خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر بر اساس شرح وظایف شهرداری‌ها، ارائه خدمات نگهداری به درختان تنها در معابر اصلی شهر امکان‌پذیر است، در همین راستا تلاش شده است با راه‌اندازی اکیپ‌های امداد گیاه، خدمات لازم به درختان معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان نیز صورت پذیرد که این خدمات شامل عملیات سمپاشی، اصلاح آبخور درختان، حذف پاجوش، تنه‌جوش و تیمار درختان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته بالغ بر ۷۵۰۰ اصله درخت با درخواست شهروندان تیمار شد و در پنج ماهه نخست امسال نیز بیش از ۴۲۰۰ اصله درخت از خدمات امداد گیاه بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: میزان درخواست ثبت شده توسط شهروندان برای دریافت خدمات امداد گیاه در پنج ماهه نخست سال گذشته حدود ۸۰۰ درخواست بوده است که این عدد در پنج ماه نخست سال جاری به بیش از ۱۸۰۰ درخواست رسیده است که نشان از افزایش بیش از دو برابری درخواست‌های شهروندان دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ درخواست خود را برای دریافت خدمات اکیپ‌های امداد گیاه اعلام کنند.

کد خبر 597273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.