نقاط حادثه‌خیز در اصفهان کاهش یافته است

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در سال ۹۸ حدود ۲۱۴ نقطه حادثه‌خیز داشتیم که اکنون به حدود ۱۰۸ نقطه کاهش یافته است. از این رو با تلاش‌های متعددی که صورت گرفته کاهش نقاط حادثه‌خیز را داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا رحیمی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه ۱۴۰۱_ در دوره آموزشی یک روزه ویژه اعضای ستادهای معاینه فنی شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: مساحت استان ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع و جمعیت استان بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده و شامل ۲۸ شهرستان و ۱۱۳ شهر است. گفتنی است تعداد شهرهای استان اصفهان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه ۸۴ شهر استان اصفهان فاقد راهور است، ادامه داد: میانگین سفر روزانه به استان حدود یک میلیون است که نشاندهنده حجم ترافیک شهری و درون شهری است.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: طول معابر اصلی درون شهری استان ۲۳۱۶ کیلومتر، طول معابر فرعی درون شهری ۲۰۶۱ کیلومتر، طول بزرگراه‌های درون شهری ۱۲۰ کیلومتر، طول معابر اصلی برون شهری ۲۳۱۶ کیلومتر، طول معابر فرعی برون شهری ۲۰۶۱ کیلومتر، طول آزادراه برون شهری ۴۹۷ کیلومتر و طول بزرگراه‌های برون شهری ۲۲۶۰ کیلومتر است.

مشکل کنونی استان فرسودگی راه‌ها است

رحیمی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک اصفهان تصریح کرد: اقدامات خوبی از سالیان گذشته به لحاظ وضعیت جاده‌ای و معابر در استان انجام شده اما مشکل کنونی فرسودگی راه‌ها است به همین دلیل به لحاظ تعداد حوادث و اتفاقات، اصفهان جز استان‌های چهارم و پنجم است.

وی اضافه کرد: اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و در مناسبت‌ها و ایام مختلف حجم ترافیک عبوری به شدت افزایش پیدا می‌کند. باید اعتبار قابل توجهی برای رفع مشکلات و وضعیت جاده‌ها و نقاط حادثه خیز و کیفیت آسفالت در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: براساس آماری که پزشکی قانونی اعلام کرده تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سال ۹۹، حدود ۹۹۱ نفر بوده و این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۲۴ نفر رسیده که نشان دهنده افزایش ۳.۴ درصدی بوده است.

افزایش ۱۷ درصدی مصدومان حوادث جاده‌ای

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ حدود ۲۱ هزار نفر در حوادث جاده‌ای مصدوم شدند که در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۲۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسیده است که افزایش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۹۸ حدود ۲۱۴ نقطه حادثه‌خیز داشتیم که اکنون به حدود ۱۰۸ نقطه کاهش یافته است. از این رو با تلاش‌های متعددی که صورت گرفته کاهش نقاط حادثه‌خیز را شاهد هستیم.

وی افزود: ۴۸ شهر استان دارای مراکز معاینه فنی و ۶۱ خط معاینه فنی سبک در استان وجود دارد و برای توسعه مراکز تا پایان سال چهار مرکز برای اصفهان پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: برنامه جامع در سال ۹۷ به استان ابلاغ شده و برای کلان‌شهر اصفهان ۱۲ خط معاینه فنی پیش بینی کرده بودند که افزایش چهار مرکز را تا پایان سال جاری پیش بینی کردند، معاینه فنی خودرویی شهرستان‌های برخوار، خمینی شهر، کاشان، بوئین‌میاندشت و شهرضا براساس برنامه جامع توسط مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهری وزارت کشور به اصفهان ابلاغ شده است.

به گفته رحیمی، امسال آخرین سال برنامه جامع پنج ساله است که درخواست ما اصلاح آن است تا براساس ظرفیتی که در استان وجود دارد برنامه جدید پیش بینی و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در شورای راهبری مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید کرد: ظرفیت و اقدامات برای رفع نقاط حادثه خیز با همکاری پلیس راهور، فرمانداری، شهرداری، اعضای کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک شهرستان‌ها پیش بینی شود.

تعداد روزهای هوای پاک در شهر اصفهان انگشت شمار است

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: مراکز معاینه فنی در راستای قانون هوای پاک و آلودگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، اگر مراکز معاینه فنی وظایف خود را به درستی انجام دهند بخشی از آلودگی و آلایندگی رفع خواهد شد.

رحیمی گفت: در مواقعی شهر اصفهان از تهران آلوده‌تر است. تعداد روزهای هوای پاک در شهر اصفهان انگشت شمار است و تقریباً هوای پاک در اصفهان نداریم که بخشی از آن به آلایندگی خودروها برمی‌گردد از این رو نقش ستاد و مراکز معاینه فنی تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: ستادها و مراکز معاینه فنی در کاهش آمار تلفات و حوادث نقش چشمگیری دارند به شرط آن که وظایف خود را به درستی انجام دهند. اگر ستادهای شهر و ستاد مرکز استان و کارگروه نظارتی دقت لازم را به عمل بیاورند شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و حوادث خواهیم بود.

کد خبر 597267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.