صندوق اجتماعی کشاورزان ۱.۵ میلیون نفر بیمه شده فعال دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: این صندوق از زمان تأسیس تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، «بیت‌الله برقراری» صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیرفعال دارد، اظهار کرد: جمعیت بیمه شده فعال این صندوق از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۴ تاکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساختار این صندوق براساس اسناد بالادستی و نیز اصل ۲۹ قانون اساسی تشکیل شده است، افزود: این صندوق مولود انقلاب اسلامی است و عملکرد آن مبنی بر نگاه انقلابی و تحولی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه جامعه هدف ما شناخت کم و کلی از مزایای این صندوق دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری این صندوق را چون جوان است نمی‌شناسند درحالی‌که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۱۷ ساله است و جامعه هدف آن کشاورزان، روستاییان و عشایر سراسر کشور و نیز شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه جمعیت جامعه هدف ما به سی میلیون نفر در کشور می‌رسد، ادامه داد: طبق آمار جمعیت خالصی که باید تحت پوشش این صندوق قرار گیرند ۱۰ میلیون نفر است.

برقراری سن ورود و عضویت در این صندوق را ۱۸ سال و سن بازنشستگی این صندوق را ۶۵ سال اعلام کرد و گفت: حدود هفت میلیون نفر باقی مانده جامعه هدف ما در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در راستای تحقق پوشش بیمه‌ای صددرصدی صندوق بیمه اجتماعی شرایط مناسبی را برای همه سطوح درآمدی فراهم کرده که افراد با دست‌کم ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۱۳ هزار تومان ماهانه خود را می‌توانند بیمه کند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۱۲ هزار نفر جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دارد که تاکنون ۹۷ هزار نفر آن‌ها عضو این صندوق شدند و ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه امسال طرح تحولی را برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در دستور کار داریم، اظهار کرد: این طرح همزمان با دهه کرامت آغاز شده و تصمیم داریم ظرف یک سال یک میلیون نفر در سراسر کشور جذب صندوق شوند که معادل ۱۰ سال فعالیت است.

وی با بیان اینکه این صندوق با هدف عدالت‌گستری در راستای تحقق سیاست‌ها و منویات رهبری با رویکرد انقلابی دولت گام بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی و حضور در استانداری‌ها تفاهم نامه‌های مختلفی نوشته شده و مشاهدات میدانی و برآوردها نشان می‌دهد که سهمیه پوشش یک میلیون نفر جامعه هدف قبل از زمان مقرر طی یک سال محقق می‌شود.

برقراری خاطرنشان کرد: از یک میلیون نفر سهمیه کشور در طرح تحولی، سهمیه تخصیصی بیمه‌ای به استان اصفهان ۲۸ هزار نفر است که با مساعدت مدیران استان امید است محقق شود.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور ۱۶۳ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد، ادامه داد: درآمدهای پایدار صندوق پشتیبانی این صندوق یک به ۱۰ است و هم اکنون در ترازی کاملاً مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه بودجه دولتی صندوق در سال گذشته ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: امسال ۴۰ درصد بودجه دولتی صندوق رشد یافته است.

وی با بیان اینکه باید نقش حاکمیتی در عدالت را محقق کنیم و باید اهداف این صندوق برای جامعه هدف تبیین شود، افزود: روستاییان و کشاورزان و عشایر جامعه آرمانی کشور و تولیدکننده هستند که توسعه پایدار را با تلاش و تولید رقم می‌زنند و میراث داران و وفاداران به انقلاب و مردمی کم توقع هستند.

به گزارش ایمنا، صبح امروز تفاهمنامه همکاری بین استانداری اصفهان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور منعقد شد.

کد خبر 597257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.