راه‌اندازی سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر کنترل هوشمند ترافیک، گفت: برای مدیریت ترافیک پایتخت سیستم متمرکز کنترل چراغ های راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سیدمجتبی شفیعی در دیدار با استاندار کربلا با بیان اینکه کنترل زمان‌بندی چراغ‌های تقاطع‌ها به دو شیوه منفرد و متمرکز (هماهنگ‌شده) انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترل چراغ‌های راهنمایی، سیستم هوشمند است که از ۲۱ سال قبل در تهران مورد استفاده قرار گرفته است و به‌صورت متمرکز، زمان‌بندی همه چراغ‌ها را کنترل می‌کند.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار این سیستم از کشور استرالیا وارد شده است، اما سخت‌افزارهای موردنیاز آن در ایران تولید می‌شود، افزود: این امکان وجود دارد که این سیستم و کنترل‌کننده‌های پیشرفته را در کربلا راه‌اندازی شود که موجب کنترل و کاهش ترافیک این شهر خواهد شد.

معاون شهردار تهران در خصوص توانمندی دیگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، گفت: بیش از ۱۰ سال است که در تهران از سیستم کنترل برای اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده می‌شود، این سیستم در اتوبوس‌های درون‌شهری برای مکان‌یابی خودکارِ اتوبوس‌ها استفاده می‌شود و از طریق آن می‌دانیم که هر اتوبوسی در کجا قرار دارد و چگونه و چه مدتی خدمت‌رسانی می‌کند

وی با بیان اینکه می‌توانیم سیستم مکان‌یابی خودکار اتوبوس‌ها و سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه را در اختیار شهرداری کربلا قرار دهیم، گفت: یکی از توانمندی‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سیستم ثبت پلاک خودرو است که در داخل کشور ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است؛ کاربردهای این سیستم غیر از مباحث امنیتی، در حوزه تشخیص تخلفات خودرو است و تخلف‌هایی همچون سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و ثبت خودروهای ورودی به محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا را ثبت می‌کند.

شفیعی افزود: برای کنترل آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران، دو طرح محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا را اجرا می‌کنیم که حدود ۱۰۶ هزار خودرو روزانه امکان ورود به این محدوده‌ها و مرکز شهر را دارند و خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند ثبت شده و به پلیس گزارش می‌شوند.

ارتقای سطح خدمات در کربلا

نصیف الخطایی، استاندار کربلا نیز در این دیدار گفت: با وجود فشرده بودن برنامه‌های کاری در تهران، تمایل داشتم که از مرکز کنترل ترافیک و مترو تهران بازدید کنم و با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران دیداری داشته باشد.

استاندار کربلا با بیان اینکه در سال‌های اخیر با مشارکت خیران توانستیم سطح خدمات خود را در استان کربلا ارتقا دهیم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات، سیستم نظارت بر حمل‌ونقل عمومی است که اطمینان دارم همکاران ما در تهران تجارب ارزنده‌ای در این حوزه دارند.

به گزارش ایمنا، استاندار کربلا از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران دعوت کرد به همراه هیئتی از مدیران و متخصصان این حوزه از کربلا بازدید کنند تا مکانیزم‌های همکاری را ارتقا دهند.

کد خبر 597227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.