مشخص نیست که پاسخ اروپا متن نهایی توافق هسته‌ای باشد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توافق نهایی روی متنی انجام خواهد شد که تمام انتظارات ایران را برآورده کند، در حالی که اکنون این احتمال وجود دارد که طرف مقابل نکاتی را مدنظر داشته باشد که باید در پیشنهادهای ایران حک و اصلاح شود.

امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پاسخ طرف آمریکایی به متن پیشنهادی ایران درباره توافق هسته‌ای اظهار کرد: توافق نهایی روی متنی انجام خواهد شد که تمام انتظارات ایران را برآورده کند، در حالی که اکنون این احتمال وجود دارد که طرف مقابل نکاتی را مدنظر داشته باشد که باید در پیشنهادهای ایران حک و اصلاح شود.

وی دورنمای رسیدن به متن نهایی را غیرقابل پیش‌بینی دانست و افزود: ممکن است متنی که در اختیار ایران قرار می‌گیرد نیاز به بررسی داشته باشد، سپس ایران دوباره پیشنهاد خود را در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌دهد تا آن‌را حک و اصلاح کنند و آن‌قدر باید این کار انجام شوند تا دو طرف به متن نهایی توافق هسته‌ای دست یابند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد تا دو طرف بر سر یک متن ۳۷ تا ۴۰ صفحه‌ای به توافق برسند، اتحادیه اروپا قرار است بررسی‌های خود را درباره متن پیشنهادی ایران تا چهارشنبه شب در اختیار ایران قرار دهد.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این متن نهایی است یا آنها نیز شروط و خواسته‌هایی دارند، گفت: در صورتی که شرایط جدیدی در پاسخ طرف غربی وجود داشته باشد، دوباره باید متن اصلاح شده بین تهران و بروکسل رد و بدل شود و هم می‌تواند طی دو سه روز حل و فصل شود یا هفته‌ها طول بکشد؛ بنابراین همچنان باید منتظر و امیدوار بود که مذاکرات به نتیجه برسد.

کد خبر 597225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.