گلایه شهروندان از دیوار ناایمن گاراژ قدیمی مسجد سید+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند یک ساختمان کلنگی ناایمن در کوچه مسجد محمدی واقع در خیابان مسجد سید وجود دارد که با توجه به کاه‌گلی بودن آن، علاوه بر ایجاد گلوگاه ترافیکی، دیوار ناایمن آن، ایمنی تردد عابران پیاده و خودروهای عبوری را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منطقه یک شهرداری در بخش مرکزی اصفهان واقع شده است و ۸۱۰ هکتار مساحت دارد؛ این منطقه از جمله مناطق تاریخی این کلان‌شهر است که ویژگی‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری ویژه‌ای دارد.

از جمله مشکلات این منطقه، وجود بیش از ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده و گلوگاه‌های متعدد است که نارضایتی ساکنان را به همراه دارد.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند یک ساختمان کلنگی با عنوان «گاراژ جنرال سرویس» در کوچه مسجد محمدی واقع در خیابان مسجد سید وجود دارد که دیوار بلند و کاه‌گلی آن ایمنی عابران را تحت تأثیر قرار داده است و مسیر کم‌عرضی برای عبور شهروندان به‌وجود آورده است.

شهروندان می‌گویند این گاراژ بالغ بر چهار هزار مترمربع مساحت دارد و چند مغازه صافکاری خودرو در آن مشغول به فعالیت هستند که می‌طلبد شهرداری با تملک و آزادسازی آن نخست، ایمنی عابران کوچه مسجد محمدی را تأمین کند و این گلوگاه ترافیکی را نیز بازگشایی کند.

آنها اعلام کردند شهرداری می‌تواند با آزادسازی این پلاک چهار هزار مترمربعی، کاربری‌هایی همچون مسکونی، تجاری و ورزشی در آن احداث کند.

مالکان این ملک ۴ هزار متری برای توافق با شهرداری اقدام نکرده‌اند

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، میثم بکتاشیان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به بازدید انجام شده از این محل، شهرداری این منطقه به روش‌های مختلف تلاش کرد پیام خود را به مالکان و سرقفلی‌داران این گاراژ برای مراجعه به شهرداری جهت انجام توافق و تملک برساند.

وی ادامه داد: به‌رغم انجام این اقدامات، هیچ‌یک از مالکان و سرقفلی‌داران مراجعه‌ای به شهرداری منطقه یک نداشته‌اند، اما شهرداری همچنان پیگیر توافق با آنها برای تملک است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیوار محدود به کوچه مسجد محمدی یکی از دیوارهای مغازه‌ها است، نمی‌توان آن را جابه‌جا کرد، لذا از مالکان درخواست داریم با مراجعه به شهرداری منطقه یک، برای توافق تملک و آزادسازی این ملک اقدام کنند.

کد خبر 597214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.