وزارت نفت ۷,۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ مسئولیت اجتماعی در خوزستان اجرا می‌کند

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، با تشریح اعتبارهای اختصاص داده شده برای خوزستان، گفت: هم‌اکنون در این استان، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در حال اجرا است که این میزان، علاوه بر کمک‌های لجستیکی و پشتیبانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، بابک دارابی با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی، مناطق نفت‌خیز و گازخیز را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۰ درصد پروژه‌های مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق‌نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: برای نمونه هم‌اکنون در استان خوزستان هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در حال اجراست که این رقم افزون بر کمک‌های لجستیکی و پشتیبانی است که شرکت‌های تابعه و فرعی وزارت نفت در این استان انجام می‌دهند.

تنش‌های آبی در اولویت طرح‌های مسئولیت اجتماعی استان خوزستان

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، ضمن تأکید بر این نکته که این مدیریت به‌عنوان متولی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، در همکاری با دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش عمده اعتبارات مسئولیت اجتماعی استان مربوط به تنش‌های آبی و مسائل اولویت‌دار استان است که بر همین اساس برای آبرسانی و فاضلاب شهری با اولویت شهر اهواز، دو هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

دارابی اعتبار طرح‌های آموزشی و راهسازی مسئولیت اجتماعی را تشریح کرد و گفت: برای مدارس و آموزش استان ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح لحاظ شده است و در حوزه راه‌های مواصلاتی استان به‌ویژه ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز به‌منظور به حداقل رسانی آسیب‌ها و ایجاد جاده‌های ایمن‌تر برای مردم استان، ۱۱ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که پروژه‌های مربوط در دست اجرا هستند.

وی درباره طرح‌های هادی روستایی، ورزش و بهداشت و درمان تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان ۶۹۷ میلیارد تومان و برای طرح‌های هادی روستایی ۶۰ میلیارد تومان و در حوزه ورزش و جوانان ۱۷۳ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که دستگاه‌های مرتبط در حال اجرای آن‌ها هستند.

تأمین اعتبار همزمان با اجرایی شدن طرح‌ها

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی دیگر استان اولویت این مدیریت برای مسئولیت اجتماعی هستند، گفت: با اجرایی شدن پروژه‌ها از سوی دستگاه‌های ذی‌نفع استان، اعتبارات وزارت نفت فوراً اختصاص می‌یابد تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم استان را در قالب مسئولیت اجتماعی وزارت نفت رفع کنیم.

دارابی با بیان اینکه لیست ریزپروژه‌های مربوط به سفر استانی امروز به این مدیریت ارجاع شده است، گفت: با اولویت‌بندی این طرح‌ها و اقدام جهادگونه برای تأمین و تخصیص اعتبار پروژه‌های جدید در قالب مسئولیت اجتماعی اقدام می‌کنیم.

کد خبر 597174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.