اعمال نرخ‌های جدید عوارض نوسازی از شهریورماه ۱۴۰۱

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تصویب قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس این قانون از اول شهریورماه نرخ عوارض نوسازی افزایش پیدا می‌کند، لذا شهروندان تا پایان مردادماه فرصت دارند عوارض معوق خود را با نرخ قبل پرداخت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن در مردادماه امسال، اظهار کرد: نرخ عوارض نوسازی در موضوع ماده ۲ قانون نوسازی و عمرانی شهری به میزان ۲.۵ درصد ارزش معاملاتی تعیین شده است.

وی زمان اجرایی شدن افزایش قیمت نرخ عوارض نوسازی را شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم برای این‌که مشمول این قانون نشوند، تا سی‌ویکم مردادماه به مناطق شهرداری مراجعه و عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از اعمال جریمه در صورت پرداخت نکردن به‌موقع عوارض نوسازی خبر داد و افزود: مطابق قانون جدید، در صورت پرداخت نکردن به‌موقع عوارض نوسازی به ازای هرماه دو درصد جریمه شامل آن می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تصویب این قانون از شهروندان درخواست داریم از این پس عوارض نوسازی و خدمات شهرداری خود را در زمان مقرر پرداخت کنند تا شامل قانون جریمه نشوند.

کد خبر 597158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.