جزئیات تشییع و خاکسپاری استاد هوشنگ ابتهاج

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین جزئیات تشییع پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محمود شالویی اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر برجسته کشورمان روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح در مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از برگزار شدن این مراسم، پیکر آن مرحوم به زادگاهش در استان گیلان منتقل و در روز جمعه ساعت ۹ صبح در شهر رشت به خاک سپرده می‌شود.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این مراسم با هماهنگی و همکاری خانواده آن مرحوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.

شالویی از خانواده گرامی آن مرحوم و همه دستگاه‌ها اعم از وزارت امورخارجه، سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت برای همکاری در انتقال پیکر آن شاعر و ادیب فقید به ایران و همچنین سایر مجموعه‌های مرتبط در داخل کشور نظیر صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان، بنیاد رودکی و شرکت سیمان تهران و مسئولین محلی در استان گیلان بخاطر همراهی صمیمانه آن‌ها در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

یلدا ابتهاج، دختر این شاعر فقید در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«با هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت فرهنگ مراسم تشییع و خاکسپاری پدرم به این ترتیب انجام خواهد شد:

تشییع در تهران: روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت به سوی شهر رشت

مراسم خاکسپاری در رشت: جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ صبح در باغ محتشم رشت»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز برنامه ریزی‌ها برای برگزاری مراسمی در شان و منزلت استاد هوشنگ ابتهاج خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود این مراسم در شان این چهره فرهنگی برگزار شود.

امیرهوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر ایرانی متخلص به «سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد.

«سراب»، «سیاه‌مشق»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و «تاسیان» از جمله آثار او هستند.

این استاد برجسته اواخر تیر به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود و ۱۹ مرداد در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت.

کد خبر 597097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.