رفع تحریم‌های غیرقانونی فروش نفت و دسترسی به منابع بانکی با جدیت دنبال می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، در جریان مذاکرات هدف انتفاع اقتصادی و رفع موانع تجارت خارجی کشورمان، از جمله رفع تحریم های غیرقانونی فروش نفت و دسترسی بانکی به منابع آن با جدیت دنبال شده و می‌شود.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز با آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور وزیر امور خارجه، رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون سازمان در موضوع مذاکرات هسته‌ای جلسه‌ای را برگزار کردند.

وی از تشریح روند مذاکرات اخیر از سوی دکتر علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان در این جلسه خبر داد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، در جریان مذاکرات هدف انتفاع اقتصادی و رفع موانع تجارت خارجی کشورمان، از جمله رفع تحریم‌های غیرقانونی فروش نفت و دسترسی بانکی به منابع آن با جدیت دنبال شده و می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای، طرف بر اساس منطق جمهوری اسلامی، اصل دو موضوع راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است، گفت: بر اساس توانمندی‌های هسته‌ای کشورمان حفظ خواهد شد، رفع تحریم‌های که ترامپ با خروج از برجام آنها را دوباره اعمال کرد و همچنین فرامین اجرایی تحریمی دوره ترامپ از خواسته‌های اساسی ایران بوده است که باید در متن نهایی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست تاکید شد این مذاکرات تنها در چارچوب برجام است و ایران مسائل غیر هسته‌ای را قابل مذاکره نمی‌داند همچنین علی شمخانی با تشریح پاسخ ارسالی جمهوری اسلامی به پیشنهادهای آقای مو را برای جمعبندی مذاکرات، تاکید کرد قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، نقش مهمی در پیشبرد منافع ملی داشت و در ادامه روند مذاکرات و برنامه هسته‌ای کشور نظر نمایندگان ملت مهم خواهد بود.

وی از طرح سوالاتی درباره ابعاد مذاکرات هسته‌ای و متون رد و بدل شده در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون بر پیگیری منافع ملی و قانون اقدام راهبردی به جهت کسب انتفاع اقتصادی مردم از خروجی مذاکرات تأکید کردند، حل و فصل مسائل باقیمانده پادمانی هم از مطالبات ایران در مذاکرات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست، به تشریح ابعاد فنی متن مذاکراتی پرداخت.

وی حل و فصل مسائل باقیمانده پادمان بین ایران و آژانس را از مطالبات جدی ایران در مذاکرات اعلام کرد و افزود: طرف اروپایی برای آن پیشنهادهایی را ارائه داده است.

کد خبر 597082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.