علامتی در پا که نشانه بیماری قلبی است

متخصصان معتقدند که بی‌حسی پاها و بازوها می‌تواند نشانه اصلی بیماری قلبی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی دارای علائمی است که به صورت خاموش پدیدار می‌شوند. متخصصان معتقدند که تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی می‌تواند به نجات جان افراد کمک شایانی کند؛ بنابراین لازم است اطلاعات کافی درمورد علائم آن کسب کنیم.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بیماری‌های قلبی‌عروقی سالانه جان تقریباً ۱۸ میلیون نفر در سراسر دنیا را می‌گیرد. این بیماری‌ها شامل بیماری عروق کرونر قلب، بیماری عروق مغزی، بیماری روماتیسمی قلب و دیگر موارد می‌شود.

علامتی در پاها و بازوها که نشانه بیماری قلبی است

بی‌حسی پاها و بازوها می‌تواند نشانه اصلی بیماری قلبی باشد. زمانی که برای مدت طولانی‌تری در حالت استراحت هستید، این نوع بی‌حسی را تجربه می‌کنید. گاهی اوقات این بی‌حسی می‌تواند به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیل خاصی رخ دهد. در حالی که در بسیاری از موارد بی‌حسی به صورت خودبه‌خود از بین می‌رود، در بعضی موارد نیز ممکن است چندین ساعت یا حتی چندین روز طول بکشد. بی‌حسی ناشی از بیماری قلبی ممکن است با رنگ پریدگی و احساس سردی پوست همراه باشد؛ بنابراین در صورتی که تغییر رنگ یا احساس عجیبی را در بازوها و پاهای خود مشاهده کردید، با پزشک تماس بگیرید.

دلیل بروز بی‌حسی پاها و بازوها ناشی از بیماری قلبی

زمانی که رگ‌های خونی باریک می‌شود، مقدار خون مورد نیاز دست‌ها و پاها محدود می‌شود بنابراین وضعیتی به نام بیماری شریان محیطی ایجاد می‌شود. این امر منجر به خون‌رسانی ضعیف به قسمت‌هایی از بدن می‌شود و باعث بروز علائم مختلف مانند بی‌حسی می‌شود. متخصصان نیز اعلام کرده‌اند که خطر ابتلاء به بیماری قلبی در میان افراد مبتلا به شریان محیطی زیاد است.

دیگر علائم بیماری قلبی در اندام‌های بدن

علاوه بر بی‌حسی، علائم دیگری نیز وجود دارد که نشان‌دهنده بیماری قلبی است؛ بنابراین بسیار مهم است که مراقب این علائم باشید و در صورت بروز مکرر آن‌ها به پزشک مراجعه کنید. درد عضلات پا، درد عضلانی، احساس سوزش در پاها، تورم پاها و احساس خستگی مفرط در عضلات، نشان‌دهنده بیماری قلبی است.

علائم بیماری قلبی

دیگر علائم بیماری قلبی شامل تنگی نفس، احساس فشار در قفسه سینه و درد قفسه سینه می‌شود. افرادی که مشکلات قلبی دارند ممکن است مشکلاتی مانند درد در نواحی گردن، فک، بالای شکم و حتی گلو را تجربه کنند.

پیشگیری از بروز بیماری قلبی

اگرچه بیماری‌های قلبی بدون ایجاد علائم قابل‌توجه در بدن ایجاد می‌شود، می‌توان آن را در مراحل اولیه بیماری شناسایی کرد. سطح کلسترول، ضربان قلب، سطح قند خون و شاخص توده بدنی می‌تواند احتمال بروز بیماری قلبی را مشخص کند. پیروی کردن از سبک زندگی سالم و انجام معاینات پزشکی منظم خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 597077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.