هشدار موسسه بهداشت صربستان نسبت به شیوع ویروس نیل غربی

موسسه بهداشت عمومی کشور صربستان اعلام کرد: یک نفر دیگر از شهروندان این کشور به خاطر ابتلا به ویروس نیل غربی جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایمنا، موسسه بهداشت عمومی کشور صربستان امروز _سه شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ از مرگ یک شهروند این کشور بر اثر ابتلا به ویروس نیل غربی خبر داد.

طبق اعلام این موسسه تا کنون بیش از ۴۵ نفر با آزمایش مثبت ویروس مذکور شناسایی شده‌اند؛ حدود ۸۰ درصد از افرادی که آلوده شده بودند هیچ علامتی نداشتند، در حالی که ۲۰ درصد از آنها علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب بالا، سردرد، ضعف و استفراغ داشتند. ویروس نیل غربی از طریق نیش پشه آلوده منتقل می‌شود.

موسسه بهداشت صربستان اعلام کرد: به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس نیل غربی، توصیه می‌شود از اقدامات حفاظتی شخصی در برابر نیش پشه استفاده شود.

به گزارش ایمنا، این ویروس برای اولین بار در سال ۱۹۳۷، در یکی از استان‌های کشور اوگاندا مشاهده شد و به نام آن نامگذاری شد.

ویروس نیل غربی برای اولین بار در صربستان در پایان جولای ۲۰۱۲ به طور رسمی ثبت شد.

در گذشته ویروس نیل غربی (WNV) فقط در مناطق معتدل و گرمسیری وجود داشت اما در سال ۱۹۹۹ عفونت در نیویورک نیز ظاهر شد. از آن زمان این بیماری در بیشتر شهرهای ایالات متحده گسترش یافته است و یک بیماری قابل تشخیص است.

سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، در مجموع ۱۰۵۰ مورد ابتلا به ویروس نیل غربی در خاک صربستان ثبت شده است و ۱۰۱ مورد مرگ به خاطر ابتلا به این ویروس اتفاق افتاده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 597075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.