بسته حمایتی برای خبرنگاران به هیات دولت ارائه شده است/جزییات دریافت اینترنت رایگان

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای خبرنگارانی که در سامانه‌ ای‌رسانه ثبت‌نام کرده‌اند بسته اینترنتی فعال خواهد شد ولی برای دیگر حمایت‌ها باید وضعیت رصد و پایش و ارزیابی شود.

به گزارش ایمنا، ایمان شمسایی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در حاشیه سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، اظهار کرد: در صندوق اعتباری هنر که ویژه هنرمندان، نویسندگان، و روزنامه نگاران است این صندوق اعتبارات خوبی لحاظ کرده که شامل اصحاب رسانه نیز هست، اما در مجموع باید یک نظام صنفی شکل بگیرد تا مشکلات فهرست شده و قدم‌های بهتری برداشته شود.

وی افزود: بسته حمایتی در ۱۳ سرفصل به هیئت دولت ارائه شده است که بسیاری امکانات از جمله مسکن و سبد معیشتی برای اصحاب رسانه فراهم می‌شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار رسانه مجوز دار در کشور داریم که شامل ۸ هزار نشریه، ۳۳۰ روزنامه، ۴۶۰۰ سایت، و ۴۰ خبرگزاری است.

ایمان شمسایی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلی که در مورد رسانه‌ها وجود دارد این است که صنف رسانه‌ای نداریم و باید آمار مشخص از آن‌ها تهیه شود، گفت: برای کسانی که در سامانه ای‌رسانه ثبت‌نام کرده‌اند بسته اینترنتی فعال خواهد شد ولی برای دیگر حمایت‌ها باید وضعیت رصد و پایش و ارزیابی شود.

او ادامه داد: سه هزار نفر در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که سه تا پنج هزار نفر دیگر نیز اضافه شوند.

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی که معرفی‌نامه از خبرگزاری و یا رسانه خود ندارند، در یک کمیسیون وضعیت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورتی که به عنوان خبرنگار فعال تایید شوند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

کد خبر 597048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.