قیمت سفر هوایی اربعین اعلام شد/جزییات سفر به کربلا

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان ممنوعیت سفر چارتر برای اربعین، گفت: قیمت بلیت برای سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_در نود و پنجمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور استاندار کربلا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: رئیس جمهوری نسبت به امنیت و سلامت زائران عتبات عالیات در عراق دغدغه و حساسیت بالایی دارد و همواره بر آن تاکید می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهوری محترم ایران همواره تاکید جدی دارند که مسئولان ذی‌ربط در تقویت زیرساخت‌ها و خدمات لازم در مراسم اربعین در میدان حضور جدی داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) همچنین بر دو موضوع تداوم خدمات رسانی موکب‌های ایرانی از ظهر اربعین به بعد و همچنین توقف کمتر زائران در عراق تاکید کرد.

سیدمجید میراحمدی با بیان اینکه سفر چارتر برای اربعین ممنوع است، اظهار کرد: قیمت بلیت برای سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین، قیمت پارکینگ‌ها کاهش یافت. برای پارکینگ‌های عمومی ۵ هزار تومان در ۲۴ ساعت و پارکینگ‌های خصوصی ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: مقرر شد کنترل چگونگی تزریق واکسن در مرزها با داشتن کارت تزریق واکسن یا تصویر این کارت در موبایل، انجام شود. مبنای واکسن هم ۲ دُز و افرادی که ۶ ماه از دز دومشان گذشته، باید دز یادآور تزریق کرده باشند.

میراحمدی گفت: در جلسه مقرر شد اتباعی که از جنوب شرق کشور برای زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف می‌شوند از مرز شلمچه و اتباع سایر کشورها از مرز خسروی استفاده کنند.

وی با تاکید بر بیمه زائران اربعین، اظهار کرد: مبنای بیمه ۱۸ هزار تومان است اما خدمات از ۲۳ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته برای بیمه شدگان افزایش یافته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: با دستور وزیر کشور، همه استانداران مکلف هستند با بسیج امکانات حمل و نقلی استان، نیازمندی در حوزه حمل و نقل عمومی کشور برای اربعین را تأمین کنند.

او اضافه کرد: آن دسته از زائرانی که می‌توانند از وسیله نقلیه شخصی برای رسیدن به مرز استفاده کنند.

میراحمدی تصریح کرد: ساعت کار مرزها، ۲۴ ساعته است اما حداکثر زمان خروج ایرانی‌ها به داخل خاک عراق ساعت ۵ بعدازظهر است. البته مسئولان عراقی برای مرز مهران، عبور روزانه ۲۰۰ هزار زائر را در نظر گرفته‌اند که تلاش داریم در ایام پیش رو، این رقم را افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص حمل و نقل در داخل عراق هم گفت: در این خصوص قرار شد سفیر کشورمان با همکاران عراقی در خصوص تقویت امکانات حمل و نقل در پشت مرز رایزنی کند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی بر این است که ۴ الی ۵ میلیون زائر حسینی در اربعین امسال عازم حرم حضرت سید الشهدا (ع) شوند.

کد خبر 597047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.