لزوم رفع ایرادات نظام‌نامه مشارکتی محله در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرمانداری سه ایراد را به مصوبه نظام‌نامه مشارکتی محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور، امروز _سه‌شنبه بیست و پنجم مردادماه_ در هشتاد و ششمین جلسه این شورای اسلامی شهر طی بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه «نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری»، اظهار کرد: فرمانداری سه ایراد را به مصوبه نظام نامه مشارکتی محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری گرفته است.

وی ادامه داد: در ایراد اول به مغایرت بندهای دو ماده سه و یک ماده چهار با ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۷۵ با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات بعدی اشاره دارد به جهت آنکه شورای اسلامی شهر تهران برای دستگاه‌های اجرایی همچون دولتی، نظامی و انتظامی الزامی بر شرکت در قرارگاه مشارکت‌های محله‌ای و هیئت امنای مدیریت محلات ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس نامه فرمانداری منظورشان دو ماده‌ای بود که در قرارگاه محلی و هیئت امنای محلی گفته بودیم که شهرداری تهران موظف است که از دستگاه‌های خارج از شهرداری برای حضور دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که این تنها دعوت بوده و الزامی برای این دو قرارگاه در نظر گرفته نشده با این وجود کمیسیون به منظور تأمین نظر فرمانداری در بند دو و سه اصلاحاتی را انجام داد.

معدنی‌پور گفت: در راستای هم‌افزایی، همکاری تشریک مساعی تمام نهادهای ذی‌نفع و ذی‌مدخل در فعالیت‌های محله‌ای، قرارگاهی باهدف راهبری و ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران تشکیل خواهد شد، لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در راستای اجرای هر چه بهتر این نظام نامه، برنامه‌ریزی و رصد دقیق فعالیت‌های محله‌ای و تدوین دستورالعمل‌های لازم قرارگاه مذکور را با اعضای ذیل تشکل دهد. که در این خصوص می‌توان از عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان و دستگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 597001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.