کمبود اتوبوس شهری یک مشکل ملی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در این کلان‌شهر، گفت: این تعداد اتوبوس برای کلان‌شهری همچون قم کافی نیست، اما مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، مسعود طبیبی با اشاره به تهیه و ارسال برنامه و طرح پیرامون وضعیت فعلی شبکه تندروهای شهری و برنامه‌های آینده جهت بهبود و گسترش آن، اظهار کرد: شبکه معابر شهری یکی از نتایج بارز حمل‌ونقل شهری است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ طرح بازنگری در طرح حمل‌ونقل شهری آغازشده است، تصریح کرد: طرح جامعی در حوزه حمل‌ونقل شهری در ابعاد مختلف آن در حال تهیه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این رابطه جلسات متعددی در شهرداری قم در حال انجام است، افزود: تا یک ماه آینده این طرح نهایی و تقدیم شورای اسلامی شهر قم می‌شود.

وی با اشاره به طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر نسبت به الزام شهرداری به ارائه برنامه تأمین ناوگان اتوبوس جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد موردنیاز، ادامه داد: شهرداری قم باوجود تمام مشکلات در حوزه تأمین ناوگان عمومی، عملکرد مطلوبی داشته و میانگین عمر اتوبوس‌های شهری رضایت‌بخش است.

طبیبی فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این تعداد اتوبوس برای کلان‌شهری مانند قم کافی نیست، اما مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است و تمام کلان‌شهرها با آن درگیر هستند.

وی اضافه کرد: تجربه اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بوده است و این مسئله در قم نیز تاکنون نتایج موردنظر را برجای نگذاشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرحی در سطح ملی برای خرید اتوبوس از محل تهاتر نفت در حال انجام است و شهرداری قم برای استفاده حداکثری از این ظرفیت تلاش می‌کند و به نظر می‌رسد تا شهریورماه این واگذاری‌ها آغاز شود.

کد خبر 596928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.