مدیرعامل راه‌آهن: مطالبات راه‌آهن از شرکت‌ها پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره بر تاخیر چندماهه برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن گفت: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی باید یکپارچه‌سازی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با معاون، مدیران و رؤسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

وی در این نشست، با اشاره به تأخیر چند ماهه برخی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن در وقت مقرر، خاطرنشان کرد: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل راه‌آهن تأمین می‌شود و چنان‌چه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیت‌المال خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل و نقل ریلی باید یکپارچه‌سازی باشد و به گونه‌ای اقدام شود که تمام شرکت‌ها در زمان مهلت تعیین شده، مطالبات خود را پرداخت کنند.

صالحی با تاکید بر نیاز ضروری راه‌آهن جهت تحول در ساختار سنتی ۱۰۰ ساله خود، تصریح کرد: اکنون می‌توانیم مدل گذشته را تکرار کنیم و امور راه آهن را با روزمرگی بگذرانیم یا اینکه تلاش کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت، شرایط راه آهن را به یک شرایط مطلوب تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: از معاون تا مدیران و کارشناسان و تمام کارکنان خدوم راه‌آهن انتظار داریم که در این دوره، هر فردی نسبت به گذشته‌اش، جهش و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل راه‌آهن بر ضرورت تقویت بخش‌های کلیدی راه‌آهن تاکید کرد و افزود: بایستی روال انفعال در راه‌آهن تغییر کند و جایش را به بازاریابی فعال دهد.

صالحی تاکید کرد: لازم است تا اطلس بار ریلی در راه آهن به صورت جامع تدوین شود و دیگر منتظر نماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه کند، بلکه شرکت راه‌آهن در شناسایی تمام موقعیت‌هایی که امکان اتصال ریل به چشمه‌های بار وجود دارد پیش قدم بوده و این موارد را به پیمانکاران زیرساخت و صاحبان بار پیشنهاد دهد.

وی اظهار کرد: شرکت راه‌آهن، محلی کاملاً تخصصی است و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این شرکت که سال‌ها، عمداً یا سهواً تضعیف شده است، همگی باید در خدمت راه آهن باشیم و برای پیشرفت و سربلندی آن تلاش کنیم.

در این نشست، مدیران و معاونان و رؤسای گروه بخش‌های معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن مسائل پیرامون مجموعه خود را با مدیرعامل راه‌آهن و سایر اعضای حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

کد خبر 596924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.